هزینه ۳۳۴۰ هزار میلیارد تومانی برای اجرای طرح مسکن مهر در کشور

۱۹ام بهمن ،

وزیر راه و شهرسازی برای افتتاح پرو‍ژه‌های عمرانی و همچنین افتتاح ۸۰۹۱ واحد مسکن مهر وارد فرودگاه ارومیه شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه آذربایجان غربی، علی نیکزاد در بدو ورود در فرودگاه ارومیه سه طرح بزرگ در فرودگاه ارومیه را افتتاح کرد.

در این مراسم برج مراقبت تازه فرودگاه ارومیه به دست وزیر راه و شهرسازی مورد بهره برداری قرار گرفت که در این مراسم معاونان استاندار آذربایجان غربی، رییس ‌هیات مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور، معاونان فرودگاه‌ها، نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی، مدیر کل و معاونان فرودگاه‌های آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی و مقامات استانی حضور داشتند.

همچنین نیکزاد بعد از افتتاح تکنیکال بلاک از ساختمان برج تازه مراقبت پرواز بازدید کرد و با استفاده از سیستم VOIP با فرودگاه بین المللی مشهد ارتباط صوتی و تصویری برقرار و با مدیرکل فرودگاه‌های مشهد صحبت کرد.

برج تازه مراقبت پرواز فرودگاه ارومیه ۳۲ متر ارتفاع دارد که نسبت به ارتفاع برج قدیم دو برابر است و اعتبار این طرح ۴۰ میلیارد ریال از اعتبارات شرکت مادر تخصصی فرودگاه‌های کشور اختصاص یافته است.

علی نیکزاد در حاشیه آیین بهره‌برداری از برج مراقبت فرودگاه بین‌المللی ارومیه از جذب ۸۰۰ میلیارد ریال اوراق مشارکت برای اتمام فاز اول راه آهن ارومیه – مراغه خبر داد.

وی با بیان اینکه راه آهن ارومیه – مراغه در دو فاز میاندوآب تا نقده و نقده تا ارومیه در حال اجراست، افزود: برای اتمام فاز اول این طرح از میاندوآب تا نقده ۸۰۰ میلیارد ریال اوراق مشارکت جذب و هزینه می گردد.

وی افزود: با اتمام فاز اول راه آهن ارومیه – مراغه فاز دوم شامل نقده تا ارومیه نیز تسریع می‌شود.

نیکزاد در ادامه به رشد ۲۳ درصدی مسکن مهر در استان اشاره کرد و گفت: از سال ۸۵ تاکنون ۱۳۱ هزار مسکن مهر در سطح این استان اجرا شده و امروز نیز ۸ هزار و ۹۱ مسکن مهر افتتاح می گردد.

وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: از ابتدای اجرای طرح مسکن مهر در کشور ۳۳۴۰ میلیارد تومان اعتبار و برای اجرای طرح مسکن مهر آذربایجان غربی ۳۲۴ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.

نیکزاد اجرای تقاطع غیرهمسطح ابوذر، تقاطع بنیاد تعاون ناجا با ۵۴ میلیارد تومان، آزاد راه بازرگان ایواوغلی و بیمارستان ۶۴ تختخوابی پیرانشهر را از دیگر اقدامات این وزارتخانه در استان ذکر کرد.

در ادامه سفر وزیر راه و شهرسازی به آذربایجان غربی، نیکزاد وارد ژیرانشهر شد و با حضور وی، عملیات اجرایی بیمارستان ۶۴ تختخوابی پیرانشهر آغاز شد.

همچنین با حضور مقام عالی استان و وزیر راه و شهرسازی در میاندوآب ، بهره برداری همزمان هشت هزار و ۹۱ واحد مسکن مهر و ۹ طرح عمرانی در حوزه راه و شهرسازی آذربایجان غربی به صورت نمادین در میاندوآب آغاز شد.

علی نیکزاد به همراه هئیت همراه ، استاندار آذربایجان غربی و جمعی از مسوولان استانی و محلی کلید ۷۳۲ واحد مسکن مهر در شهرستان میاندوآب و به طور همزمان ۸۰۹۱ واحد مسکن مهر در سطح استان را به صاحبان آنها واگذار کرد.

برای اجرای این واحدهای مسکونی مهر ۳۳۳ میلیارد و ۳۲۴ میلیون ریال تسهیلات بانکی به تعاونی‌های مسکن مهر و ۱۲۸۹ میلیون ریال برای اجرای مساکن مهر خرده مالکی، گروهی و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت به همراه نوسازی بافتهای فرسوده اعطا شده است.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.