هشتمین دور گفتگوهای دینی ایران و اتیکان آغاز شد

۲۹ آبان ،

رم / واحد مرکزی خبر / فرهنگی
هشتمین دور گفتگوی بین اسلام و کلیسای کاتولیک، با حضور جمعی از اندیشمندان واتیکانی و ایرانی، در واتیکان آغاز به کار کرد.
به گزارش تفسیری واحد مرکزی خبر از واتیکان، در این نشست سه روزه که عنوان ان « همکاری مسلمانان و مسیحیان برای اعتلای عدالت در جهان معاصر » است، محمد باقر خرمشاد رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و کاردینال ژان لوئی توران، رئیس شورای پاپی گفتگوی بین ادیان، ریاست هیات های ایرانی و واتیکانی را بر عهده دارند.
کاردینال توران در گشایش این نشست گفت: این دیدار و گفتگوها در برهه حساس فعلی از اهمیت بسیاری برخوردار است. امیدوارم تلاش های طرفین در تعمیق عدالت در دنیای معاصر، موثر واقع شود.
رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی کشورمان نیز در این نشست، با تبیین جایگاه عدالت در اندیشه اسلامی گفت: بر اساس جایگاه محوری عدالت در اندیشه اسلامی بود که انقلاب اسلامی ایران در بهمن ۱۳۵۷ (فوریه ۱۹۷۹) به پیروزی رسید. این انقلاب تئوری خود را بر پایه عنصر عدالت قرار داد و مناسبات تازهی را در دو عرصه داخلی و بین المللی بر محور عدالت بنیان نهاد. وی افزود: از نظر بنیانگذار فقید انقلاب اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره)، نظام بین الملل باید مبتنی بر عدالت و فارغ از سلطه قدرت های استکباری باشد.
خرمشاد تاکید کرد: بر اساس گفتمان انقلاب اسلامی، عدالت علاوه بر اینکه هنجار اساسی برای مدیریت جهانی و روابط بین الملل به شمار می آید، در عرصه داخلی نیز سبب سببیِ برقراری آزادی است، به گونه ای که مواردی چون حق برابر عامه مردم برای مشارکت سیاسی – اجتماعی و حق انتخاب و تعیین سرنوشت خود از جلوه های عدالت اجتماعی و مظهر پیوند آزادی و عدالت در نظام جمهوری اسلامی ایران به شمار می آیند.
گفتگوی دینی میان ایران و واتیکان هر دو سال یک بار برگزار می گردد.
۱۶۱/۲۷۸


IRIBNews RSS ScientificNews
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.