هشتمین جشنواره ملی قرآنی دانشجویان علمی کاربردی آغاز بکار کرد

رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان کردستان، گفت: هشتمین جشنواره ملی مسابقات قرآنی دانشجویان دانشگاه جامع علمی کاربردی با حضور مسئولان کشوری و استانی و جمعی از فعالان قرآنی در مجتمع فرهنگی و هنری فجر سنندج افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کردستان، یوسف رستمی در مراسم افتتاح این جشنواره با بیان اینکه قرآن گنجینه رازها و اسرار خداوندی است، گفت: قرآن نامه و سخن معبود با بنده خود و معجزه جاویدان پیامبر بین امت اسلامی است.

وی افزود: قرآن کلامی است که هر چه دانش و بینش بشر نسبت به آن افزایش پیدا کند، حقایق و معارف تازه‌ای از آن استخراج می‌شود و مطالعه و بررسی نه تنها آن را کهنه نمی‌کند، بلکه مایه درخشش بیشتر این کتاب مقدس می‌شود.

رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان کردستان، بیان کرد: قرآن کتاب انسان سازی است که از طریق رهنمودهای خود، انسان کاملی ساخته به طوری که ماده و معنا در وی به هم آمیخته شده و تکامل می‌یابد.

وی با بیان اینکه این جشنواره با حضور برگزیدگان عرصه استانی برگزار می‌‌شود، اعلام کرد: این جشنواره قرآنی در بخش‌های شفاهی، کتبی، پژوهشی و ادبی و هنری برگزار می‌‌شود.

رستمی بیان کرد: در این جشنواره در بخش شفاهی ۲۴۷ نفر، در بخش کتبی هزار و ۸۰۰ نفر، در بخش پژوهش ۴۲ نفر و در بخش ادبی و هنری ۱۱۰ نفر از استانهای مختلف کشور شرکت کرده‌اند.

وی ادامه داد: پس از بازبینی داوری مجدد در بخش شفاهی ۱۱۵ نفر به مرحله کشوری راه یافتند که در دو روز آینده باهم به رقابت می پردازند، در بخش کتبی نیز پس از آزمون مقدماتی ۶۰ نفر از دانشجویان به مرحله نهایی راه یافتند، که تعداد ۱۱ نفر از آنها در رشته‌های مفاهیم قرآنی، فرازهای قرآن و عترت، قرآن شناسی و سیره معصومین به عنوان نفرات برتر شناخته شدند.

وی خاطرنشان کرد: در این دوره از مسابقات، در بخش پژوهشی شش اثر و در بخش ادبی و هنری ۱۹ اثر به عنوان آثار برتر انتخاب و معرفی شدند.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.