هشتمین همایش سراسری توپخانه، موشکها و پدافند هوایی نیروی زمینی سپاه آغاز شد

به گزارش ایرنا از روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی؛ هشتمین همایش سراسری توپخانه، موشکها و پدافند هوایی نیروی زمینی سپاه با حضور سردار سرتیپ پاسدار محمد پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه و جمعی از فرماندهان عملیاتی توپخانه نیروی زمینی سپاه از امروز سه‌شنبه به مدت ۲ روز آغاز شد.

سردار سرتیپ پاسدار محمد پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه در این همایش با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به ویژه شهیدان تهرانی مقدم، شفیع زاده و جان نثاری و سایر شهدای توپخانه اذعان داشت: واحد توپخانه نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در دوران دفاع مقدس و پس از آن در ماموریت های محوله نقش خود را به خوبی ایفا کرده است.

وی با بیان اینکه راهبردها و اقدامات نیروی زمینی سپاه همواره بر اساس منویات و رهنمودهای فرمانده معظم کل قوا طراحی می شود در خصوص ماموریت های این نیرو در مقابله با اشرار و ضد انقلاب تاکید کرد: نیروی زمینی سپاه اجازه هیچ گونه اقدام نا امن کننده یی را به اشرار و ضد انقلاب نمی دهد و ثابت شده است که اشرار و ضد انقلاب همواره از اقدامات این نیرو هراسان می باشند.

فرمانده نیروی زمینی سپاه با اشاره به برگزاری سلسله رزمایش های تخصصی نیروی زمینی سپاه در سال ۹۰ وضعیت توپخانه این نیرو را مطلوب توصیف و تصریح کرد: در رزمایش های سال گذشته آتش های توپخانه بسیار حساب شده و موثر اجرا شد و فرماندهان و نیروهای عملیاتی در راستای ارتقای دقت آتش تمام تلاش خود را به کار بستند.

وی با بیان اینکه شیوه استفاده از ابزار و تاکتیک ها در نبرد ناهمطراز اهمیت بالایی دارد خاطر نشان کرد: در نبرد ناهمطراز با استفاده از شیوه‌های به کارگیری مطلوب و خلاق از توان زرهی و توپخانه به خوبی می‌توان استفاده کرد.

سردار سرتیپ پاسدار یعقوب زهدی پیشکسوت نیروی زمینی سپاه نیز در این همایش با بیان اینکه تکنولوژی و تکنیک را نباید با روشی که دشمن دنبال می کند به کار گرفت اظهار داشت: در نبرد ناهمطراز بر روی توانمندی هایی می توان حساب کرد که برای دشمن ناشناخته و مبهم باشد.

وی با یادآوری نقش تعیین‌کننده سردار سرلشکر شهید تهرانی مقدم و سردار شهید شفیع زاده در توپخانه سپاه گفت: از شهید تهرانی مقدم می توان به عنوان ایده‌پرداز و هدف‌گذار توپخانه سپاه از بدو راه‌اندازی یاد کرد و شهید شفیع زاده نیز مسئولیت سازماندهی، توسعه و پردازش را بر عهده داشت.

سردار زهدی آموزش و تمرینات را از تدابیر مهم و مورد تاکید در توپخانه سپاه توصیف و تاکید کرد: جایگاه کنونی توپخانه سپاه مرهون تجربیات ارزنده دوران دفاع مقدس، تدبیر فرماندهان و تلاش مستمر نیروها می باشد.

سردار زهدی در بخش دیگری از سخنانش به بیان مطالبی پیرامون عملکرد موفق توپخانه در عملیات والفجر ۸ پرداخت.

همچنین سردار سرتیپ دوم پاسدار محمود چهارباغی فرمانده توپخانه و موشک‌های نیروی زمینی سپاه در خصوص این همایش ۲ روزه اظهار داشت: امروز مرکز توپخانه و پدافند هوایی نیروی زمینی سپاه میزبان فرماندهان عملیاتی توپخانه و پدافند هوایی این نیرو در سراسر کشور است و در طی این همایش با حضور فرماندهان و صاحب نظران، مباحث تخصصی توپخانه موشکی و پدافند هوایی مورد کارشناسی و تبادل نظر قرار می گیرد.

وی استفاده از روشها و الگوهای توپخانه و موشکی در نبرد نامتقارن، یکسان سازی شیوه ها و نیز معرفی آخرین دستاوردهای نیروی زمینی سپاه در زمینه ادوات، تجهیزات و بخش های نرم‌افزاری را از جمله اهداف برگزاری هشتمین همایش تخصصی توپخانه، موشکها و پدافند هوایی نیروی زمینی سپاه عنوان و اضافه کرد: در این همایش آخرین دستورالعمل‌ها و انتظارات فرمانده نیروی زمینی سپاه به فرماندهان توپخانه این نیرو ابلاغ می‌شود.

سردار چهارباغی در پایان از برگزاری نمایشگاهی در حاشیه این همایش خبر داد و اظهار داشت: در این نمایشگاه آخرین توانمندی های صنعت و تحقیقات نیروی زمینی سپاه، و نیز چگونگی استفاده از آنها به نمایش در می آید.

سیام* ۲۰۲۳ ** ۱۴۱۸

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۸۰۲۷۹


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.