هشت نکته برای ماندگاری بیشتر شارژ در باطری گوشی های همراه

۳۰ آبان ،

 هشت نکته برای ماندگاری بیشتر شارژ در باطری گوشی های همراه

اگر شما هم جز کسانی میباشید که باطری گوشی شما زودتر از انتظار تمام می گردد به نکات زیر توجه کنید.

میزان نگه داشتن شارژ در باطری های گوشی های همراه در درجه اول به نوع گوشی و باطری بستگی دارد. یعنی میزان عمر باطری، وسعت صفحه نمایش گوشی و… تاثیر مهمی در این مورد دارند. اما رعایت نکات زیر می تواند به استفاده بهینه از میزان شارژ باطری به شما کمک کند.

· استفاده از تنظیمات ذخیره انرژی

مانند رایانه‌‌‌‌های شخصی، گوشی‌‌‌‌های تلفن‌همراه ما نیز حاوی تنظیمات مربوط به ذخیره انرژی است. این تنظیمات حاوی اطلاعاتی در رابطه با وقت روشن و خاموش شدن نور پس‌زمینه، میزان روشنایی صفحه نمایش و حالت لرزاننده است. این‌کارها می‌‌‌‌تواند به میزان بسیاری از مصرف انرژی باطری گوشی شما بکاهد.

· عدم استفاده از عکس متحرک در پس‌‌‌‌زمینه

عکس متحرک در پس‌زمینه صفحه‌نمایش به میزان بسیاری از انرژی باطری را می‌‌‌‌بلعد بنابراین بهتر است یک عکس بسیارزیبای ثابت را جایگزین آن کنید و به این ترتیب عمر باطری را افزایش دهید.

· برنامه‌‌‌‌های اضافی را ببندید

تعداد بسیاری از برنامه‌‌‌‌های کاربردی وجود دارند که روی گوشی تلفن‌همراه شما نصب می‌‌‌‌شوند و شما می‌‌‌‌توانید در وقت‌‌‌‌های نیاز از آن‌‌‌‌ها استفاده کنید ولی توجه داشته باشید که این برنامه‌‌‌‌ها توان بسیاری از باطری را می‌‌‌‌گیرند بنابراین بهتر است در وقت‌‌‌‌های معمول آن‌ها را خاموش کنید.

· از زنگ ساده استفاده کنید

زنگ‌‌‌‌های ملودیک و حالت لرزاننده بسیار بیشتر از زنگ‌‌‌‌های ساده که به‌‌‌‌صورت پیش‌‌‌‌فرض روی گوشی قرار دارند باطری مصرف می‌‌‌‌کنند ضمن این‌‌‌‌که کمتر سبب آزار دیگران می‌‌‌‌شوند.

· از هدست‌‌‌‌های بی‌‌‌‌سیم استفاده نکنید

هدست‌‌‌‌های سیم‌‌‌‌دار به میزان انرژی بسیار کمتری از هدست‌‌‌‌های بلوتوث نیاز دارند علاوه بر این‌که هدست‌‌‌‌های سیم‌‌‌‌دار به میزان بسیاری خطر ابتلا به سرطان را کاهش می‌‌‌‌دهند.

· از دوربین کمتر استفاده کنید

· استفاده از فلاش و ویرایش عکس‌‌‌‌ها بخش بسیاری از توان باطری گوشی را استفاده می‌‌‌‌کند پس تا جایی که امکان دارد از آن‌‌‌‌ها کمتر استفاده کنید.

· باطری را تمیز نگه دارید و به موقع آن‌را شارژ کنید

اطراف باطری ممکن است کثیف شود، به این ترتیب عمل انتقال از باطری به گوشی به‌خوبی انجام نمی‌‌‌‌شود و بهترین وقت برای انجام عمل شارژ هنگامی است که شارژ پیشی رو به اتمام است.

· از اینترنت کمتر استفاده کنید

استفاده از اینترنت گوشی یکی از کارهایی است که بشدت انرژی مصرف می کند. پس اگر میزان کمی برای شما شارژ مانده است از استفاده ازاینترنت چشم پوشی کنید.

منبع:باشگاه خبرنگاران

ممتازنیوز – کامپیوتر
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.