هشدارهای جدی آیت‌الله مکارم شیرازی به لزوم ارتباط سپاه با مرجعیت/سپاهیان در دام عرفان‌های نوظهور گرفتار نشوند

آیت الله العظمی ناصر مکارم شیرازی در دیدار مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه علی ابن ابیطالب(ع) و فرمانده و مدیران سپاه قم با وی نسبت به عواقب تضعیف ارتباط برخی از سپاهیان با مراجع تقلید هشدار داد و گفت: تذکرات مراجع از سر دلسوزی است و ما نیز به سپاهیان عشق می‌ورزیم.

به گفته وی، در برخی مواقع دیده می‌شود ارتباط بعضی افراد با مرجعیت ضعیف است، شک نیست که اگر سپاه از مرجعیت جدا شود ضرر می‌کند.

گزیده سخنان این مرجع تقلید را در ادامه مطالعه فرمایید:

·          درست است که ارتش ما امروز ارتش مذهبی است ولی پایه سپاه از اینجا گذاشته شد و قوت و قدرتش از همین جاست، چون اساس کارش اسلام و انگیزه های دینی و فداکاری و جانبازی است.

·         اگر بخواهیم سپاه، سپاه پاسداران باشد باید انگیزه های دینی را در این نهاد تقویت کرد. باید از آن روز ترسید که خدای ناکرده شبهات عقیدتی و مفاسد اخلاقی که دشمن بر روی آن فعالیت می‌کند ولو به صورت کم به سپاه سرایت کند و امیدواریم با بیداری شما هرگز چنین چیزی رخ ندهد و همواره سپاه به همان صورت انگیزه‌های لشکر پیامبر اسلام(ص) باقی بماند.

·          نسل فعلی که در سپاه هستند غیر از فرماندهان، جوانانی هستند که دوران پیروزی انقلاب و جنگ را درک نکرده‌اند و تا ندانند که این انقلاب به چه قیمتی به دست آمده قدر آن را نمی‌دانند، از این رو لازم است برنامه‌هایی که در انقلاب و جنگ بوده به آنها یادآوری شود تا روحیه اولیه که در سپاه آن زمان بود به سپاه این زمان هم منتقل شود.

·          گاهی ممکن است برخی از سپاهیان گرفتار مکتب‌های عرفانی کاذب شوند از این رو باید مراقب باشند که سپاهیان در دام آنها گرفتار نشوند. گاهی شنیده شده که برخی افراد از بس که می‌خواهند عارف باشند در دام این مکتب‌ها گرفتار شدند، مخصوصا اگر یک فرمانده سپاه در دام یکی از مدعیان کاذب عرفان و عرفان‌های نوظهور غیر اسلامی بیفتد و علاقه‌مند شود این مسئله خطرآفرین است.

·         هرگز نباید تصور شود که بین ارتش و سپاه جدایی وجود دارد. باید مراحل همکاری اینها ظهور و بروز پیدا کند و معلوم شود که همه اینها در یک مسیر هستند.

·         سپاه همان گونه که با رهبر بزرگوار انقلاب ارتباط تنگاتنگ دارد با مرجعیت هم باید ارتباط داشته باشد. اگر سپاه از مرجعیت جدا شود ضرر می‌کند، چراکه تجربه نشان داده که مردم مرجعیت را رها نمی‌کنند و اگر خدایی نکرده در یک جا ولو نادر مقابله شد مرجعیت را ترجیج می‌دهند و برای خودشان مشکل ایجاد می‌شود.

/۲۹۲۹

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.