هشدار آیت‌الله سیستانی نسبت به تغییر جغرافیای انسانی و سیاسی عراق

آیت‌الله سیستانی با ابراز تاسف از عدم انتخاب رئیس پارلمان و تشکیل دولت جدید عراق، این امر را شکست بزرگی برای سیاسیون عراق دانست.

به گزارش گروه وبگردی ممتازنیوز، سومریه نیوزنوشت: احمد صافی، نماینده آیت‌الله العظمی سیستانی در خطبه‌های نماز جمعه کربلا نسبت به سوء استفاده از شرایط کنونی عراق برای ایجاد تغییرات در جغرافیای انسانی و سیاسی عراق هشدار داد.

وی هم‌چنین خواستار تسریع تلاش‌ها برای انتخاب روسای قوای حکومتی عراق شد.

احمد الصافی، نماینده آیت‌الله العظمی سیدعلی سیستانی

صافی در میان نمازگزاران کربلا گفت: هزاران تن از شهروندان ترکمان، شبک، مسیحیان و دیگر اقلیت‌های عراق اکنون از خانه و زندگی خود آوره شده‌اند و در شرایط نامساعدی به سر می‌برند. دولت مرکزی عراق وظیفه اصلی حمایت از این بخش از ملت عراق را دارد.

نماینده آیت‌الله سیستانی در کربلا افزود: نباید آوارگی و کوچ اجباری این بخش از ملت عراق و تسلط تروریست‌ها در محل زندگی‌شان در نینوا مورد سوءاستفاده برخی‌ها برای تغییر جغرافیایی انسانی منطقه باشد.

وی گفت: از دولت اقلیم کردستان و دیگر سازمان‌های بین‌المللی نیز دعوت می‌شود تا به این افراد کمک کنند و پس از بازگشت امینت شرایط را برای بازگشت آنها به دیار خود فراهم کنند.

صافی در بخش دیگری از سخنان خود خواهان سازمان دهی روند بسیج عمومی در عراق شد و گفت: نباید سلاح به شکل غیر قانونی در اختیار افراد قرار گیرد و رهبران سیاسی نیز از اظهاراتی که باعث افزایش تنش می‌شود خودداری کنند.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.