هشدار ابوالفتوح به اسرائیل

مهر: “عبدالمنعم ابوالفتوح” در گفتگو با روزنامه الانباء درباره وقوع فاجعه در صورت تداوم اوضاع کنونی مصر هشدار داد.

وی خاطرنشان کرد: نامزدهای انتخاباتی که با رژیم حسنی مبارک حتی به اندازه یک ساعت همکاری کرده اند اگر رئیس جمهور شوند روش حکومتی مبارک را پیاده خواهند کرد و من معتقدم شورای عالی نظامی مسئول سبب شده است این افراد هنوز در عرصه سیاسی مصر حضور داشته باشند.

ابوالفتوح در بخش دیگر سخنان خود گفت : نیروهای مسلح یک نهاد ملی است و باید از حواشی به دور باشد. ما حامی ارتش مصر هستیم و می خواهیم این ارتش یکی از قدرتمندترین ارتش های جهان باشد و از نظر تسلیحاتی تجهیز شود.

وی افزود : من یکی از عوامل تحصن در منطقه العباسیه قاهره نبودم و معتقدم مردم مصر تنها خواهان پایان یافتن حکومت شورای نظامی هستند.

وی اظهار داشت : از زمان استعفای خود از گروه اخوان المسلمین دیگر با این گروه ارتباطی ندارم، اما در صورتی که رئیس جمهور شوم هرگز از آنها انتقام نخواهم گرفت.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری مصر در ادامه گفت: من هیچ گروهی را از عرصه سیاسی حذف نخواهم کرد مگر اینکه دست آن به خون مردم مصر آغشته شده باشد و یا از اعضای حزب منحله ملی در دوره مبارک بوده باشد.

وی از کمیته ناظر بر انتخابات نیز خواست که مستقل و بی طرف باشد و موضع آن در قبال تمام نامزدهای انتخابات مصر یکسان باشد.

ابوالفتوح تصریح کرد: نخستین هدف من پس از ریاست جمهوری برقراری امنیت و ثبات برای تمام خانواده های مصری است.

وی اظهار داشت : من تاکنون با هیچ رسانه اسرائیلی گفتگو نکرده ام و سخنانی که در این رابطه مطرح می شود بی پایه و اساس است.

ابوالفتوح در ادامه خطاب به اسرائیل گفت : شما باید این موضوع را درک کنید که در مصر انقلاب رخ داده است و رژیم فاسد مبارک از بین رفته است و دیگر قابل بازگشت نیست و معاهده صلح در صورتی که کاملا و در تمام زمینه ها به آن پایبند نباشید دیگر اعتباری نخواهد داشت.

شایان ذکر است انتخابات ریاست جمهوری مصر قرار است ۲۳ و ۲۴ می (۲ و ۳ خرداد ۹۱ ) برگزار شود.

جوان آنلاین – آخرین عناوین بین الملل

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.