هشدار ارتش عراق نسبت به حضور نظامی کُردها در کرکوک

۰۸اردیبهشت،

555555-7.jpg

ارتش عراق با ابراز نگرانی از استقرار نیروهای پیش‌مرگ کُرد در اطراف شهر کرکوک، اخطار داد که این نیروها قصد دارند ارتش را از کرکوک خارج رانده و بر چاه‌های نفتی این شهر تلسط یابند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه اسکای نیوز عربی، علی مجید غیدان، فرمانده نیروی زمینی ارتش عراق در سخنانی تاکید کرد، میان وزارت پیش مرگ کردستان عراق و ارتش توافقنامه‌ای وجود دارد که بر اساس آن نیروهای دو طرف با هماهنگی یکدیگر در کرکوک و دیگر مناطق مورد مناقشه مستقر می باشند.

وی ادامه داد: روز شنبه مقامات کردستان عراق تعداد بسیاری از نیروهای پیش‌مرگ خود را به اطراف شهر کرکوک گسیل داشته‌اند و این امر وضعیت را بسیار پیچیده و خطرناک کرده است.

غیدان گفت: آنچه که هم اکنون در کرکوک روی داده نقض آشکار توافقنامه‌های میان اقلیم کردستان عراق و دولت مرکزی است و می‌تواند آبستن حوادث بسیاری باشد.

وی تاکید کرد که نیروهای کرد قصد دارند لشکر ۱۲ ارتش عراق را که در کرکوک مستقر است را عقب برانند و بر چاه‌های نفت این شهر سلطه پیدا کنند.

این در حالی است که مقامات کرد هدف خود از اعزام نیرو به شهر کرکوک را نبود امنیت و احتمال وقوع درگیری در این شهر اعلام کرده‌اند.

کردها همچنین نگرانند ارتش عراق با استفاده از شرایط پیش آمده حضور نظامی خود را در کرکوک که مهمترین شهر مورد مناقشه میان دو طرف است، گسترش دهد و با این کار ابتکار عمل را از کردها بگیرد.

منابع محلی عراق نیز گزارش دادند که نیروهای پیش‌مرگ و ارتش عراق در کرکوک به شکل گسترده‌ای موضع گرفته‌اند و احتمال وقوع درگیری میان آنها وجود دارد.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.