هشدار ارتش لبنان نسبت iبه اوضاع خطرناک این کشور/حمایت آمریکا از تشکیل دولت تازه در لبنان

۲۴ آبان iبه نقل از منبع ذکر شده، در پورتال خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است

48-100.jpg

همزمان با آن که ارتش لبنان نسبت iبه اوضاع خطرناک در این کشور اخطار داد و بر برخورد جدی با عاملان ناآرامی‌ها تاکید کرد، سفیر آمریکا در لبنان از حمایت کشورش از تشکیل دولت تازه در لبنان سخن گفت.

به گزارش تفسیری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، iبه نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، ژان قهوه‌چی، فرمانده ارتش لبنان روز سه‌شنبه در نشستی در شهر صیدای لبنان نسبت iبه خطرناک بودن اوضاع این کشور و تداوم ناآرامی‌ها در سایه اوضاع متشنج منطقه‌ای اخطار داد.

وی در ادامه افزود: در حالی که بعضی بخواهند از خطوط قرمز پا فراتر بگذارند و صلح داخلی را خدشه‌دار کنند، ارتش وارد عمل خواهد شد و با هر اقدامی از این قبیل با شدت و با جدیت برخورد خواهد کرد.

وی از نظامیان خواست تا نسبت iبه دام‌هایی که با هدف ناآرامی‌ میان ارتش و مردم کار گذاشته می‌شود، آگاه و آماده باشند.

قهوه‌چی در ادامه افزود: ارتش کاملا از حساسیت اوضاع در صیدا آگاه است و ارتش با قدرت و بدون تردید هر اقدامی را که برای تبدیل صیدا iبه میدان جنگ باشد، سرکوب می‌کند.

صیدا یکشنبه شاهد درگیری‌هایی میان هواداران احمد الاسیر، یک شیخ سلفی و هواداران حزب الله لبنان بود که منجر iبه کشته شدن سه تن و زخمی شدن شش تن دیگر شد.

از سوی دیگر، مورا کانلی، سفیر آمریکا در لبنان iبه میشل سلیمان، رئیس جمهوری لبنان اعلام کرد که واشنگتن از تلاش‌ها برای تشکیل دولت تازه در لبنان حمایت می‌کند.

در بیانیه سفارتخانه آمریکا در بیروت آمده است: کانلی در نشست با سلیمان نامه‌ای از هیلاری کلینتون، وزیر خارجه آمریکا iبه وی داده که در آن بر حمایت آمریکا از سلیمان برای تشکیل دولت تازه که از آرمان‌های مردم لبنان حمایت کند و ثبات و حاکمیت و استقلال لبنان را تحکیم بخشد، تاکید شده بود.

در حالی که مخالفان لبنانی خواهان استعفای دولت کنونی iبه ریاست نجیب میقاتی، اول وزیر لبنان و تشکیل یک دولت بی‌طرف می باشند، میقاتی اعلام کرد که بعد از مذاکرات با گروه‌های سیاسی مانعی برای تشکیل دولت تازه وجود ندارد.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.