هشدار اسپانیا در مورد احتمال نابودی یورو

اسپانیا هشدار داده است اگر سران اروپا نتوانند ظرف چند هفته به بازارها نشان دهند که به هر قیمتی از یورو دفاع می‌کنند، این واحد پولی نابود می‌شود.

به گزارش پرس تی وی به نقل از  گاردین، منابع نزدیک به دولت اسپانیا روز چهارشنبه (۱۷ خرداد، ۶ ژوئن) اعلام کردند سران اروپا در نشست بروکسل در پایان ماه جاری میلادی باید با توافق در زمینه استقرار یک اتحادیه بانکی و مالی در حوزه یورو به راه حلی دست یابند، در غیر این صورت واحد پولی مشترک حوزه یورو ظرف چند ماه از بین می‌رود.

اروپا سال ۲۰۰۸ با بحران مالی جدی روبرو شد و این وضعیت ظرف چند ماه گذشته نیز تشدید شده است.

اقتصاد اسپانیا تحت تاثیر رکود مالی جهانی از نیمه دوم سال ۲۰۰۸در رکود به سر می‌برد، رکودی که میلیون‌ها فرصت شغلی را نابود کرده است.

وخامت بحران بدهی منطقه یورو علاوه بر افزایش هزینههای مالی اسپانیا، نگرانی‌ها درباره این‌که احتمالا این کشور همانند یونان به استفاده از بسته نجات مالی اتحادیه اروپا نیازمند ‌شود را نیز افزایش داده است.

پیش‌تر به نقل از جرج سوروس، سرمایه گذار میلیاردر امریکایی اعلام شده بود اروپا برای نجات یورو فقط ۳ ماه زمان دارد.

وی تصریح کرد:”به نظر من، این مقامات (اروپایی) ۳ماه وقت دارند تا بتوانند اشتباهات‌ خود را تصحیح و روند فعلی را معکوس کنند.”

سوروس افزود بحران مالی منطقه یورو در پاییز سال جاری میلادی به اوج خود می‌رسد، زمانی‌که اقتصاد آلمان نیز به اندازهای افت می‌کند که آنگلا مرکل، صدر اعظم این کشور در متقاعد کردن مردم آلمان به پذیرش مسئولیت‌های اروپایی بیش‌تر، کاری بسیار دشوارتر از امروز خواهد داشت.

وی تاکید کرد:”این همان چیزی است که یک فرصت ۳ماهه ایجاد کرده است.”


بولتن نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.