هشدار انگلیس نسبت به تشدید جنگ ارزی در جهان

۲۰م آذر ،

هشدار انگلیس نسبت به تشدید جنگ ارزی در جهان | چاپ |
سه شنبه ۲۱ آذر ساعت ۱۴:۴۲

بینا- رییس بانک مرکزی انگلیس اخطار داد: اکنون کشورهای بسیاری در جهان سعی دارند با کاهش ارزش پول ملی خود با تاثیرات منفی ناشی از بحران اقتصادی و مالی جهان مقابله کنند .
به گزارش بینا به نقل ازسایت طلا / رویترز، مروین کینگ تاکید کرد: کاهش رشد اقتصادی جهان فشار بسیاری را بر کشورهای مختلف وارد کرده است و کشورهای جهان سعی می کنند با توسل به ابزار کاهش ارزش پول ملی خود بعضی از تاثیرات منفی این مساله را کاهش دهند .
رییس بانک مرکزی انگلیس تاکید کرد: به نظر من این مساله در سال ۲۰۲۲ میلادی به شدت گسترش خواهد یافت و این خطر وجود دارد که رقابت ارزی بین کشورهای جهان به یک جنگ تجاری و ارزی تبدیل شود .
وی در ادامه افزود: کشورهای بزرگ صنعتی و در حال توسعه و نو ظهور جهان باید برای از بین بردن عدم تعادل در مبادلات تجاری تلاش کنند اکنون بعضی از کشورهای جهان با مازاد تجاری چشمگیری روبرو می باشند و در مقابل بعضی کشورهای صنعتی و بزرگ با کسری تجاری سنگینی مواجه می باشند .
بر این اساس بانکهای مرکزی جهان در ماههای اخیر برای مقابله با تاثیرات منفی ناشی از کاهش رشد اقتصادی اجرای سیاستهای انبساطی پولی را در اولویت قرار داده اند .
تزریق نقدینگی از سوی فدرال رزرو آمریکا و کاهش ارزش دلار از سوی کشورهای بزرگ در حال توسعه و نو ظهور با انتقاد شدید روبرو شده است./

 


RSS
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.