هشدار اوباما به عاملان حملات بوستون در مراسم یادبود قربانیان

۲۹فروردین۱۳،

رییس جمهوری آمریکا اعلام کرد، اراده کشور”بزرگترین سرزنش” برای تروریست‌های مسئول انفجارهای مرگبار روز دوشنبه در بوستون است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، باراک اوباما، رییس جمهوری آمریکا روز پنج‌شنبه به کسانی که در آیین یادبود در کلیسای صلیب مقدس در بوستون حضور یافته بودند، گفت شهر به آمریکاییان یادآور شده است که پیش بروند و ایستادگی کنند.

وی از خداوند درخواست کرد کسانی را که عزیزانشان را از دست دادند در حمایت خود نگهدارد و به عاملان بمب‌گذاری اخطار داد آن‌ها به مجازات خواهند رسید.

سخنگوی کاخ سفید به خبرنگاران گفت، رییس جمهوری در مدت اقامت در بوستون با خانواده‌های کشته شدگان یا مجروحین و نیز با بعضی از کسانی که بی درنگ به تراژدی پاسخ دادند، ملاقات کرد.

در این میان، فعالیت مقامات پلیس برای شناسایی مظنون یا مظنونین بمب‌گذاری در بوستون از روی ویدیوها و عکس‌ها ادامه دارد.

جانت ناپولیتانو، وزیر امنیت داخلی به کمیته امنیت داخلی مجلس نمایندگان گفت پلیس فدرال آمریکا (اف.بی.آی) به دنبال بعضی اشخاصی است که در ویدیوی گرفته شده از صحنه انفجار دیده می‌شوند، بی آن که آنها را مظنون بنامد.

گزارش‌های رسانه‌ها حاکی است تحقیقگران روی دو مظنون احتمالی در انفجارهای مرگبار تمرکز دارند. از جمله مردی که بسته‌ای را زمین می‌گذارد و سپس از محل دومین انفجار مرگبار دور می‌شود، تمرکز کرده‌اند.

تصویرهایی که در ویدیوی دوربین شناسایی یک فروشگاه بزرگ در نزدیکی خط پایانی ماراتن پیدا شد، منتشر نشده است.

چهارشنبه شب اف.بی.آی دادستان‌های فدرال و پلیس گزارش‌های رسانه‌ها را که مظنونی دستگیر شده است، تکذیب کردند، اما فرماندار ماساچوست گفت در تحقیقات پیشرفت حاصل می‌شود.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.