هشدار ایران خودرو به مصرف کنندگان

وزیری خوردگی و اختلال درایمنی و عملکرد موتور را از دیگر عواقب استفاده از این قبیل مواد افزودنی ها نام برد و رفتار را نندگی را مهمترین عامل در کاهش مصرف سوخت دانست .

ایکوپرس: کیت ها و مواد شیمایی که به عنوان کاهنده مصرف سوخت در بازار عرضه می شود ، هیچ تاثیری درکاهش مصرف سوخت ندارد ، بلکه در موارد زیادی اثر مخرب زیست محیطی نیز ایجاد می کند .    

کیوان وزیری مدیر اجرا و نظارت بر استاندارد های خودرویی ایران خودروبا بیان این مطلب و ضمن هشدار به مصرف کنندگان گفت : فریب تبلیغات دروغین افراد سود جو درمورد کیت ها و قرص های کاهنده مصرف سوخت را نخورند .

وی افزود : این نوع از محصولات تنها به منظور سود جویی و سوء استفاده از شرایط افزایش قیمت سوختن عرضه می شود و مخصوصا روی سیستم های انژکتوری مجهز به ECU  هیچ اثری ندارند .

کیوان وزیری با اشاره به نوعی از کیت هایی که با ادعا کاهش مصرف سوخت به بازار آمده ، اظهارداشت : این دسته کیت ها که روی لوله های سوخت رسانی نصب می شود ، هیچ اثری در کاهش مصرف سوخت نداشته و عرضه کنندگان تنها برای فروش محصولات خود از طریق مختلف تبلیغ می کنند که انتشار کاتالوگ های گو ناگون از آن جمله است .

مدیر اجرا و نظارت بر استاندارد های خودرویی ایران خودرو افزود : درعلم موتور و قوای محرکه ، نیز تاکنون در خصوص اثر این قبیل و سایل اضافه مقاله علمی و مورد تایید داده نشده است .

وی مواردی را که به سوخت افزوده و با عنوان مکمل و یا قرص کاهش مصرف سوخت از آن نام برده می شود ، مخرب ترین ماده دراین زمینه نام برد وگفت :  این مواد به دلیل افزایش آلایندگی و اثر عمیق تخریبی و متا لورژیکی و زیست محیطی باید صد درصد غیر قانونی از نظر استاندارد های آ لایندگی اعلام شود .

وزیری خوردگی و اختلال درایمنی و عملکرد موتور را از دیگر عواقب استفاده از این قبیل مواد افزودنی ها نام برد و رفتار را نندگی را مهمترین عامل در کاهش مصرف سوخت دانست .

وی اظهارداشت : اگر اینگونه کیت ها و مواد شیمایی به عنوان کاهنده مصرف سوخت مورد تایید قرار می گرفت قطعا در خطوط تولید کلیه خودرو سازان معتبر جهانی با توجه به رقابت پذیری درکاهش مصرف سوخت و ارتقاء سطح آلایندگی استفاده می شد.


عصر ایران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.