هشدار ایران به آمریکا و کشورهای منطقه نسبت به اقدامات تجاوز طلبانه رژیم صهیونیستی

۰۴م آذر ،

به گزارش خبرآنلاین، سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به سوالی در زمینه درخواست ترکیه از ناتو برای استقرار موشک‌های پاتریوت در مرز آن کشور با سوریه گفت: این موضوع نه تنها کمکی به حل مساله سوریه نمی‌کند بلکه سبب سخت‌تر و پیچیده‌تر شدن اوضاع نیز می‌شود.

رامین مهمان‌پرست اظهار کرد: اصرار بر حل موضوع سوریه از طریق نظامی، از علل اصلی افزایش تشنج و تهدیدات در منطقه می‌باشد و مناسب است که همه کشورها، به ویژه کشورهای موثر در تحولات سوریه، به دنبال یافتن راه حل سیاسی برای بحران‌های منطقه‌ای باشند.

وی با توجه به تردید در نیات صادقانه کشورهای غربی نسبت به تحولات منطقه و اولویت داشتن امنیت رژیم صهیونیستی برای آن‌ها، از کشورهای منطقه خواست تا نسبت به فتنه‌ها و اهداف حامیان غربی رژیم صهیونیستی، با دقت و هوشیاری برخورد کنند.

همچنین در پی شکست رژیم غاصب صهیونیستی از مقاومت فلسطین دبیر شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران بیانیه‌ای صادر کرد.

سعید جلیلی در این بیانیه با تبریک پیروزی مقاومت افزود: این‌که رژیم صهیونیستی پس از شکست در جنگ‌های ۳۳ روزه و ۲۲ روزه، اینک پس از ۸ روز شکست را می‌پذیرد از یک سو ضعف روزافزون این رژیم و حامیان غربی آن و از سوی دیگر افزایش روزافزون قدرت مقاومت را نشان می‌دهد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران همچون قبل با افتخار و صلابت به پشتیبانی از مقاومت ادامه می‌دهد و به آمریکا و دیگر حامیان غربی رژیم صهیونیستی دربارهٔ ادامه حمایت از جنایات این رژیم اخطار می‌دهد.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی در این بیانیه اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران از دولت‌های اسلامی می‌خواهد همگام با خواست امت اسلام با اتخاذ مواضع صریح و اقدام‌های مؤثر در حمایت از مقاومت و مردم فلسطین سهم شایسته خود را در آزادیِ قدس شریف ایفاء نمایند.

در این بیانیه تاکید شد: جمهوری اسلامی ایران ضمن تبریکِ این موفقیت به مردم مظلوم فلسطین از تمام گروه‌های مقاومت می‌خواهد با همبستگی و تکیه بر مقاومت به عنوان تنها راه حل آزادی فلسطین با هوشمندی و اقتدار مطالبات مردم فلسطین را پیگیری نمایند.

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.