هشدار بانکی به سوء استفاده از فیشینگ

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

بانک ملی ایران از هموطنان و مشتریان خود خواست سطح دانش خود در استفاده از خدمات الکترونیکی و اینترنتی را افزایش داده و نسبت به امکان سوء استفاده اشخاص سودجو، هوشیار باشند.

خبراقتصادی:  براساس اطلاعیه اداره نظام‌های پرداخت بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، اخیراً اشخاصی با هدف سرقت اطلاعات محرمانه حساب بانکی هموطنان از طریق فیشینگ اینترنتی، تلفنی و مهندسی اجتماعی اقدام به کلاهبرداری می‌کنند.

در این شگرد سوء استفاده، اشخاصی طی تماس تلفنی با بعضی مشتریان بانک‌ها، با معرفی خود به عنوان نماینده بانک در امور فناوری اطلاعات و خدمات الکترونیک با شیوه‌های گوناگون اقدام به اخذ مشخصات شناسنامه‌ای، کدملی، شماره و رمز اول و دوم کارت بانکی و … می‌کنند و زیان‌های قابل توجهی را به مشتریان بانک‌ها وارد می‌کنند.

گفتنی است فیشینگ در اصطلاح به معنای شبیه سازی قسمتهایی از یک پایگاه اینترنتی اینترنتی(برای مثال یک صفحه از پایگاه اینترنتی) آشنا یا معروف است و همچنین یک نمونه از تکنیک‌ مهندسی اجتماعی که به وسیله آن بتوان کاربر را گمراه کرده و اطلاعات شخصی وی را بدست آورد.

در این تکنیک فیشرها (کسانی که عمل فیشینگ را انجام می‌دهند) با طراحی یک پایگاه اینترنتی شبیه پایگاه اینترنتی پرداخت اینترنتی بانک‌ها، کار خود را آغاز و پس از این مرحله با روش‌های گوناگون قربانیان خود را مجبور می‌کنند تا اطلاعات محرمانه خود را در پایگاه اینترنتی‌های مذکور وارد کنند.


khabareghtesadi.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.