هشدار بان کی مون به اسرائیل

۱۳م آذر ،

بان کی – مون دبیر کل سازمان ملل روز یکشنبه اخطار داد که طرح رژیم صهیونیستی برای شهرک سازی های تازه در شرق بیت المقدس و کرانه باختری ˈضربه تقریبا ˈ مرگباری به هرگونه چشم انداز صلح با فلسطینیان وارد خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از نیویورک ، اعلامیه اسرائیل برای احداث حدود سه هزار خانه برای شهرک نشینان که محل مورد نظر آن فاش نشده است پس از رای تاریخی سازمان ملل به ارتقای وضعیت سیاسی فلسطین انتشار یافتن یافت.

دفتر بان در بیانیه ای گفت : طبق قوانین بین المللی این شهرک سازی غیر قانونی است و در صورت شهرک سازی در شرق بیت المقدس، این اقدام به منزله وارد کردن تقریبا یک ضربه مرگبار به شانس باقیمانده در مورد راه حل تشکیل دو کشور خواهد بود. ˈ

سخنگوی دبیر کل سازمان ملل گفت : بان از این اقدام اسرائیل که خطر قطع ارتباط کامل بیت المقدس شرقی را از دیگر نقاط کرانه باختری دارد به شدت ابراز نگرانی و تاسف کرده است .

در این بیانیه اضافه شد : دبیر کل در خواست خود را از تمام طرف های ذیربط برای از سرگیری مذاکرات و تشدید تلاش ها برای برقراری یک صلح جامع ، عادلانه و پایدار تکرار می کند و از این طرفها می خواهد از اقدامات تحریک آمیز پرهیز کنند.

مجمع عمومی سازمان ملل روز پنجشنبه با اکثریت قاطع فلسطین را به عنوان یک کشور ناظر غیر عضو این سازمان به رسمیت شناخت.


sadkhabar.ir
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.