هشدار بریتانیا به گوگل برای حفظ حریم شخصی کاربران

۱۲ تیرماه ۱۳،

مرکز محافظت از حریم شخصی کاربران بریتانیا اخطار داد که تغییرات اخیر گوگل در سیاست‌های حفظ حریم خصوص کاربران سوالات فراوانی را در مورد پذیرش "قانون حفاظت از داده‌ها در بریتانیا" توسط این شرکت مطرح کرده است.
 
به گزارش گروه خبرها خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، "اداره کمیسریای اطلاعاتی بریتانیا"(ICO) اعلام کرد که در پی همکاری‌های اخیر خود با دیگر مراکز و مقامات محافظ حریم شخصی کاربران در سراسر اروپا دست به اقدامات تازه‌ای در این زمینه زده است. لازم به ذکر است که دیگر مراکز محافظ حریم شخصی و اطلاعات کاربران در اروپا نیز از مدتی قبل اخطارهای مشابه را به شرکت گوگل دادند که از جمله آن‌ها می‌توان به بیانیه‌های صادر شده از جانب دولت‌های فرانسه و اسپانیا اشاره کرد.
 
سخنگوی مرکز ICO در این خصوص گفت: «به طور ویژه ما باور داریم که سیاست‌های به‌روز شده اطلاعات کافی را در مورد سرویس‌های گوگل در اختیار کاربران بریتانیایی نمی‌گذارد تا مطلع شوند که داده‌های شخصی آن‌ها چگونه در بین سرویس‌های مختلف این شرکت مورد استفاده قرار می‌گیرند».
 
سخنگوی این مرکز در ادامه توضیح داد: «گوگل هم‌اکنون باید سیاست‌های خود در حوزه حمایت از حریم شخصی کاربران را اصلاح کند و به هر یک از کاربران خود در سرویس‌های مختلف اطلاعات بیشتری دهد. اگر شرکت گوگل در زمینه هماهنگی سیاست‌های خود با "قانون حمایت از داده‌ها" که در تاریخ ۲۰ سپتامبر به تصویر رسید اقدامات لازم را انجام ندهد، اقدامات قانونی لازم در مقابل آن انجام خواهد شد».

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.