هشدار بزرگترین حزب مخالف دولت آلمان درباره طرح فروش تانک به عربستان

ˈرالف موتزنیشˈسخنگوی حزب سوسیال دمکرات و ازنمایندگان مجلس آلمان درگفت وگو باخبرگزاری رسمی این کشورضمن اشاره به دو شاخص مهم تعیین شده برای صدور مجور موردنیاز برای فروش این قبیل تسلیحات،تاکید کرد که فروش این تانک ها به برقراری صلح منطقه و یا حفظ حقوق بشر کمک نمی کند.

موتزنیش درواکنش به وزارت دفاع آلمان که هدف ازطرح فروش تانک های یاد شده را کمک به ثبات منطقه عنوان کرده است،با اشاره به سیاست های سرکوبگرانه ریاض،تصریح کردکه تحویل این تانک ها به عربستان به لحاظ اخلاقی و نیزازنظراصول سیاست خارجی آلمان،جای توبیخ و سرزنش دارد.

برخلاف گزارش های منتشر شده در سال قبل درخصوص طرح فروش ۲۰۰ تا ۳۰۰ دستگاه تانک لئوپارد به عربستان، رسانه ها اخیرا تعداد تانک هایی را که قرار است به ریاض تحویل داده شود،۶۰۰ تا ۸۰۰ دستگاه اعلام کردند.

فروش این تسلیحات به موافقت شورای امنیت ملی آلمان به ریاست ˈآنگلا مرکلˈ صدراعظم این کشور نیاز دارد.

افزون بر احزاب سیاسی مخالف دولت آلمان، سازمان های مدافع صلح، کلیسا و اصناف این کشور نیز ضمن ابراز نگرانی درخصوص مبهم بودن ماهیت طرح فروش تانک های لئوپارد به عربستان و احتمال استفاده از این تانک ها در سرکوب اعتراضات مردمی در عربستان و یا بحرین،مخالفت خود را با این معامله تسلیحاتی که ارزش آن ۱۰ میلیارد یورو تخمین زده می شود، اعلام کرده اند.

براساس نتایج نظرسنجی های انجام شده در آلمان،اکثریت قاطعی از مردم این کشور مخالف این معامله تسلیحاتی اند.

دیده بان موسوم به عفو بین الملل درگزارشی اعلام کرده است که از تسلیحات ساخت آلمان بطورگسترده درسرکوب تظاهرات و اعتراض های آرام ناراضیان درخاورمیانه و شمال آفریقا استفاده می شود.

صادرات سلاح آلمان شامل اسلحه گرم کوچک، مهمات و خودروهای نظامی ویژه برهم زدن تظاهرات خیابانی است.

مترجمام**۲۰۱۷**

انتهای پیام /*


www.irna.ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.