هشدار به داوطلبان ورود به دانشگاه پیام نور

جام جم آنلاین: رئیس دانشگاه پیام نور استان فارس گفت: شرط ورود به دانشگاه پیام نور ثبت نام در موسسات تبلیغ کننده فراگیر وحضور درکلاسهای این موسسات نیست.

به گزارش جام جم آنلاین دکترسعید مظلومیان با بیان اینکه برخی موسسات آموزشهای آزاد با تبلیغات وسیع در سطح شهر، خود را مجری برگزاری دوره های فراگیر عنوان می کنند اظهارداشت: دانشگاه پیام نور از طریق کنکورسراسری و همچنین آزمون دوره فراگیر دانشجو می پذیرد که در هر دو طریق ثبت نام و برگزاری آزمون صرفا از سوی سازمان سنجش  برگزار می شود.

وی درباره دوره های فراگیر توضیح داد: داوطلبان ورود به دانشگاه پیام نور از طریق دوره فراگیر می بایست در زمان اعلام شده از سوی سازمان سنجش به سایت اینترنتی این سازمان به نشانی sanjesh.org مراجعه نموده و پس از مطالعه دفترچه راهنما،به صورت الکترونیکی ثبت نام نمایند.

وی خاطرنشان کرد: درحالی که ثبت نام داوطلبان از سوی سازمان سنجش صورت می گیرد،برخی موسسات برای اثبات ادعاهای غلط خود با دریافت مدارک از داوطلبان، درسایت سازمان سنجش برای این داوطلبان ثبت نام می نمایند درحالی که فرد اطلاعی از این امر ندارد. مظلومیان اضافه کرد: داوطلبان پس از ثبت نام درسایت سازمان سنجش،منابع درسی که در دفترچه راهنما قید شده است را تهیه ومطالعه نموده،سپس در تاریخ ومکانی که از سوی سازمان سنجش اعلام خواهد مراجعه ودرآزمون شرکت می نمایند که درصورت کسب حداقل نمره لازم،به عنوان دانشجو به دانشگاه پیام نور معرفی می شوند.

رئیس دانشگاه پیام نور یادآور شد: موسسات آموزش عالی تنها کلاسهای آمادگی ویا همان کلاس کنکور را برگزار می کنند و اساتید این موسسات هیچ نقشی درطرح وتهیه سئوال پایانی و یا قبولی داوطلبان ندارند.

دکترمظلومیان درباره زمان ثبت نام دور جدید فراگیرنیز گفت: ثبت نام آزمون فراگیر و در واقع همان زمان انتشار دفترچه فراگیر پیام نور در مقطع کاردانی به کارشناسی، کارشناسی و کارشناسی ارشد فراگیر از هفته دوم مهرماه آغاز خواهد شد. وی افزود: بنا بر آخرین تصمیم ها تاریخ برگزاری آزمون هر سه مقطع کاردانی به کارشناسی، کارشناسی ، و کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور ۲۴ آذرماه خواهد بود.

دکتر مظلومیان با اشاره به اینکه استفاده از آرم دانشگاه پیام نوردر تبلیغات موسسات آمادگی فراگیر ممنوع وجرم محسوب می شود یادآور شد: برخی موسسات از نفرات برتر کنکور در تبلیغات خود بهره می گیرند که در واقع این افراد نفرات برتر در سهمیه هستند که این موضوع نیز یک تخلف به شمار می آید.

وی با بیان اینکه در آزمون دوره های فراگیر امسال در مقایسه با دوره های قبل تغییرات اساسی ایجاد شده است، اظهار داشت: در آزمون فراگیر امسال با یک آزمون برای دو نوبت ورودی بهمن ۹۱ و مهر ۹۲ دانشجو پذیرفته می شود، لذا داوطلبانی که مدارک پیش دانشگاهی، کاردانی و کارشناسی داشته باشند به ترتیب برای دوره های کارشناسی، کارشناسی ناپیوسته و کارشناسی ارشد بهمن ماه ۹۱ پذیرفته می شوند و داوطلبانی که دانش آموز یا دانشجوی سال آخر می باشند نیز برای ورودی مهر ۹۲ پذیرفته می شوند. ضمنا احتمال تغییر تعداد دروس و منابع آزمون هر رشته نیز وجود دارد.  


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.