هشدار به مردم عربستان درباره عدم برگزاری تظاهرات

وزارت کشور عربستان سعودی هشدار داد: با شهروندان عربستانی در صورت شرکت در هرگونه تظاهرات و یا تجمع برای درخواست آزادی بازداشت شدگان ، به شدت برخورد خواهد شد.

به گزارش سرویس بین‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از العالم، وزارت کشور سعودی با تهدید شهروندان برای خودداری از شرکت در تجمع ها و تظاهرات برای درخواست آزادی بازداشت شدگان و یا محکومان، مدعی شد گروهی در حال سوء استفاده از پرونده های محکومان و تبدیل آنها به مسائل عمومی است.

عربستان طی سالهای اخیر شاهد افزایش تظاهرات و تجمع های مسالمت آمیز برای درخواست آزادی فعالان بازداشت شده و اعتراض به سیاستهای تبعیض آمیز علیه شهروندان بوده است.

بازداشت شهروندان و فعالان بدون توجیه اتهام و حتی محاکمه، برای مدتهای بسیار طولانی، از دلایل برگزاری این تجمع ها و تظاهرات اعتراض آمیز در عربستان است.

رژیم سعودی به این تجمع ها و تظاهرات در مناطق شرقی و شیعه نشین عربستان که برای اعتراض به تبعیض‌های ظالمانه برگزار می شود، با خشونت بیشتری پاسخ داده است؛ به صورتیکه تا کنون ده‌ها تن از شهروندان شیعه شهید، مجروح و یا بازداشت شده اند.

 وزارت کشور سعودی ادعا کرد تصویر برداری از تجمع های کوچک در اماکن عمومی که برای مدت کوتاهی برگزار می شود، به هدف فتنه انگیزی است.

این درحالی است معمولا در عربستان که هرگونه تجمع اعتراض آمیز با حمله نیروهای امنیتی و ضد شورش، و بازداشت شهروندان خاتمه می یابد.

سه شنبه گذشته نیز گروهی از خانواده های بازداشت شدگان و فعالان با تجمع مقابل زندان “الطریفه” در شمال ریاض، آزادی آنها را خواستار شدند.

با حمله نیروهای امنیتی به این تجمع درگیری‌هایی بین طرفین روی داد؛ ونیروهای امنیتی  شماری از مردم را بازداشت کردند.


باشگاه خبرنگاران
بازنشر: ممتازنیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.