هشدار به کاربران IE / هرچه زودتر مرورگرتان را آپدیت کنید!

گردآوری توسط گروه خبرها ممتازنیوز

صفحه اصلی » اخبار , مطالب برگزیده پایگاه اینترنتی » اخطار به کاربران IE / هرچه زودتر مرورگرتان را آپدیت کنید!

مرورگر IE

ظاهرا حملات گسترده ای در حال انجام است و شرکت مایکروسافت از کاربران مرورگر اینترنت اکسپلورر خواسته تا هرچه سریع تر مرورگرشان را را بروز رسانی کنند. در واقع این حملات از طریق آسیب پذیری های موجود روی نسخه های ۸ و ۹ اینترنت اکسپلورر صورت می گیرند.

آقای ولفگانگ کاندک از شرکت Qualys می گوید: معمولا هکرها از طریق کدهای جاوا اسکریپتی که در وبسایت های مخرب قرار داده اند سعی می کنند تا از حفره های Zero-Day سو استفاده کرده و حملات خود را ترتیب دهند. بنابراین مسدود کردن چنین وبسایت هایی اولین قدم در راه امنیتی بیشتر است.

وی در توضیحات بیشتری ادامه می دهد: در واقع این کدهای جاوا اسکریپتی به صورت یک بدافزار عمل کرده و شرایطی را فراهم می کنند تا از حفره های موجود بتوان بهترین استفاده را کرد. این آسیب پذیری های معمولا به هکرها امکان دسترسی به محتوای ذخیره شده در حافظه سیستم را می دهند.

کاندک در پایان می گوید: حملاتی به کاربران ژاپنی از طریق اینترنت اکسپلورر گزارش شده است. البته این الزاما به این معنی نخواهد بود که کاربران دیگر مصون از این حملات باشند. مایکروسافت فعلا یک پچ برای اینترنت اکسپلورر منتشر کرده است تا در سریع ترین زمان ممکن ابزار Fix it آن نیز مهیا شده و در اختیار کاربران قرار گیرد.


ایران‌ ویج – پایگاه خبری ایران ویج » مطالب برگزیده پایگاه اینترنتی
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.