هشدار به کلاهبرداری پسران دختر نما در فضای اینترنتی + تصویر

در فضای مجازی هویت واقعی افراد پنهان می‌ماند و ممکن است کلاهبرداران هنگام چت کردن با ابراز عشق و علاقه به طرف مقابل درصدد سوء استفاده و اخاذی باشند

پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات نیروی انتظامی (فتا) در خصوص کلاهبرداری پسران دختر نما در فضای اینترنتی هشدار داد.

افق  به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا، کارشناسان این نیرو در رصد سایت ها در یکی از صفحات اجتماعی با فردی مواجه شدند که اقدام به کلاهبرداری از طریق ترویج فساد و دوستیابی می‌کرد.

بر اساس بررسی‌های فنی و اطلاعاتی ﻤﺄمورین، دو متهم شناسایی و طی عملیاتی دستگیر شدند. متهمین پس از رویت مدارک کافی به جرم خود اعتراف و اظهار داشتند خود را به عنوان دختر جوانی در اینترنت به بیش از ۳۰ نفر معرفی و پس از ارتباط های متعدد که در برخی مواقع نیز غیر اخلاقی بود، از آنها شارژ تلفن دریافت می‌کردند.

معاونت اجتماعی پلیس فتا ناجا هشدار داد، در فضای مجازی هویت واقعی افراد پنهان می‌ماند و ممکن است کلاهبرداران هنگام چت کردن با ابراز عشق و علاقه به طرف مقابل درصدد سوء استفاده و اخاذی باشند. لذا به افرادی که در این فضا آشنا می‌شوید اعتماد نکنید، تا دچار مشکل نشوید.

همچنین این پایگاه در خبر دیگری اعلام کرد، شرکتی که اقدام به تبلیغات وسیع و سودجویانه در برخی شبکه‌های ماهواره‌ای کرده بود، شناسایی شد.

این شرکت که به ظاهر در زمینه نظر سنجی فعالیت داشته پس از اخذ نظرات مردمی به آنان sms داده و تعدادی را به عنوان برنده مسابقه نظر سنجی خود اعلام و از آنان درخواست واریز مبلغی می کند.

معاونت اجتماعی پلیس فتا ناجا در این رابطه به هموطنان هشدار داد یکی از روش‌های جدید کلاهبرداری، تبلیغات در اینترنت و شبکه‌های ماهواره‌ای است با این عنوان که شما برنده جوایزی شده‌اید و در ازاء پرداخت مبالغی بابت هزینه ارسال یا مالیات و … جوایزی به شما اهدا می‌شود. ولی پس از پرداخت وجه توسط مخاطبان یا هیچ کالایی دریافت نخواهید کرد و یا اینکه کالایی بی کیفیت نصیب شما خواهد شد.

بر اساس این گزارش حتی در برخی مواقع نیز هدف کلاهبرداران دستیابی به اطلاعات بانکی شما از طریق صفحات اینترنتی فیشینگ است.

اخبار مرتبط

سایت خبری تحلیلی افق

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.