هشدار به ورزشکارانی که تمایل به لاغری دارند

۲۹ آبان ،

مسئول کمیته روان شناسی هیئت پزشکی ورزشی خراسان شمالی به ورزشکاران غیر حرفه ای که تمایل به لاغری دارند و در باشگاه های ورزشی اقدام به مصرف دارو بدون شناخت می کنند اخطار داد.

معصومه ریحانی رئیس کمیته روانشناسی هیئت پزشکی ورزشی خراسان شمالی به خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران گفت: بسیاری از ورزشکاران غیر حرفه ای به خصوص بانوان که برای لاغری و یا تناسب اندام به باشگاه های بدن سازی و یا آمادگی جسمانی و پرورش اندام می روند برای کاهش وزن تمایل به مصرف قرص یا پودر مکمل دارند که از اضافه وزن آنها کاسته شود و لاغر شوند.

وی ادامه داد: متأسفانه از سوی بعضی اشخاص سودجو که در باشگاه ها حضور دارند، پیشنهاد به مصرف ماده ای به نام “مت آمفتامین” می شوند که همان ماده مخدر شیشه است و بسیار خطرناک و کشنده است.

وی افزود: مت آمفتامین یا شیشه قادر است که بافت پروتئین بدن و عضلات را تحلیل برده و فرد را لاغر کند که البته آقایان نیز همانند بانوان اقدام به مصرف می کنند.

وی گفت: شیشه که به صورت پودر یا ماده ای کریستالی سفید رنگ بی بو و تلخ مزه است که به صورت استنشاقی، خوراکی و یا تزریق وریدی مصرف می گردد بعضی بانوان از این ماده استفاده می کنند که از طریق بی اشتهایی و لاغری به اهداف آمادگی و تندرستی جسمانی جسمانی خود برسند در حالی که پس از مصرف مت آمفتامین که به شیشه مشهور است عوارض بسیاری در کوتاه مدت و حتی کمتر از یکسال می تواند کشنده باشد بروز می کند.

ریحانی افزود: خودکشی، سرگیجه، سرخوشی جنون آمیز، بی اشتهایی و لاغری شدید، تشنج، سکته قلبی و مغزی، توهمات بینایی، شنوایی و لمسی، علائم روان پریشی، افسردگی، اختلالات مغزی و بروز شخصیت ضد اجتماعی مثل قتل، سرقت، سوء تغذیه، بی خوابی شدید، ارزش، تکان های عضلانی، کما و مرگ از عوارض مصرف مت آمفتامین یا شیشه است که امیدوارم مردم هوشیارانه با پیشنهاد اشخاص سودجو در باشگاه ها برخورد کنند./آق


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.