هشدار تند روس‌ها به غرب/منع فروش اس – ۳۰۰ به ایران لغو می‌شود+سند

رئیس اندیشکده دفاعی روسیه می‌گوید که تصمیم عدم فروش اس – ۳۰۰ به ایران تصمیمی سیاسی بوده که با اعمال فشار بیشتر بر سوریه قابل لغو است.
به گزارش بزینس‌ویک، “روسلان پوخوف”، رئیس اندیشکده نظامی روسیه گفته است: “تصمیم عدم فروش اس – ۳۰۰ به ایران تصمیمی سیاسی بود و ربطی به هیچ تحریمی نداشت.”

وی که مدیریت مرکز بررسی‌های استراتژی و تکنولوژی مسکو را بر عهده دارد، افزود: “اگر رژیم سوریه با زور تغییر یابد و یا روسیه از نتیجه حاصل از روند انتقال قورت آرام در سوریه خوشش نیاید، روس‌ها به احتمال زیاد با لغو ممنوعیت فروش اس – ۳۰۰ به ایران پاسخ خواهند داد.”

 

روز سی‌ام ژوئن، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه و همتایانش ار ایالات متحده، بریتانیا، فرانسه و چین طرح سازمان ملل متحد را برای انتقال قدرت سیاسی در سوریه امضا کردند.

لاوروف گفته است که این “نقشه راه” بر خروج بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه از قدرت تاکید نداشته و روسیه به ممانعت از اعمال تحریم علیه سوریه در شورای امنیت سازمان ملل متحد ادامه می‌دهد.

به ادعای بزینس‌ویک، تاکنون در درگیری‌های سوریه هفده هزار نفر جان خود را از دست داده‌اند. درگیری‌های سوریه ۱۶ ماه است که ادامه دارد.

بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه تاکید دارد که این کشور با یک توطئه خارجی مواجه است و برخی کشورهای منطقه به شورشیان سلاح می‌دهند.

پوخوف مدعی‌ست که سرنگونی حکومت سوریه شانس تجاوز به ایران را بالا می‌برد و در چنین شرایطی، انتقال اس – ۳۰۰ به ایران تصمیمی به موقع خواهد بود. روسیه به خاطر ممنوع ساختن فروش اس – ۳۰۰ به ایران، یک میلیارد دلار درآمد حاصل از آن را از دست داده است.

ایران همچنین در پاسخ به ممنوعیت فروش اس – ۳۰۰ از سوی روس‌ها، خرید تعدادی هواپیمای مسافربری از روسیه را لغو کرد که این امر نیز ۳٫۵ میلیارد دلار به روسیه آسیب اقتصادی زده است.

این خبر در حالی منتشر می‌شود که ایران در حال به نمایش گذاشتن قدرت موشکی بومی خود برای پاسخگویی به هرگونه تهدید احتمالی است.

۲۶۱۵۱

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.