هشدار تهران به مقامات باکو

جام جم آنلاین: “انتقاد شدید از کویت” ، “انقلاب مصر در مسیر تکامل”، “یک سوء تفاهم دیگر!”،”استقبال ایران از وحدت فتح و حماس”،”خاصیت برخی ویروس پراکنی است” هشدار تهران به مقامات باکو و… از جمله محورها و اظهارات سخنگوی وزارت خارجه در نشست هفتگی است.

رامین مهمانپرست امروز سه شنبه در نشست هفتگی خود با خبرنگاران داخلی و خارجی که  در محل وزارت خارجه برگزار شد، در پاسخ به سئوالی درباره علل انفجارهای اخیر در سوریه و میزان موفقیت کوفی عنان در سفر اخیر به این کشور افزود: مسائل سوریه می‌تواند بر امنیت منطقه تأثیر بگذارد و کسانی در پی بی ثباتی و ناامنی در سوریه هستند که اهداف سیاسی خاصی را پیگیری می کنند.

وی گفت: در شرایطی که موج بیداری اسلامی شاهد ایجاد حکومت های مردمی است و این حرکت استقلال کشورها ، قطع وابستگی به آمریکا و تهدید منافع رژیم صهیونیستی را در پی دارد ، برخی جریانات از این روند راضی نیستند و به بی ثباتی و ناامنی در سوریه دامن می زنند تا راه فراری برای رژیم صهیونیستی فراهم کنند.

مهمانپرست اقدامات تروریستی را در هر کشوری به ویژه سوریه محکوم دانست و افزود: این روش ها غیرانسانی است و توصیه می کنم همه کشورها و جریانات سیاسی مؤثر در مسائل داخلی سوریه از دامن زدن به این اقدامات خودداری کنند.

شکست طرح عنان خواست حامیان صهیونیست ها

وی گفت: بهترین راه در شرایط کنونی حمایت از آقای کوفی عنان و طرح او برای برقراری آرامش در سوریه ، ایجاد زمینه گفتگو میان دولت و مخالفان و کمک به گام برداشتن دولت این کشور در مسیر اصلاحات است.

مهمانپرست تصریح کرد: هر گاه طرح آقای عنان به سمت تحقق اهدافش نزدیک می شود برخی جریانات سیاسی با اینگونه اقدامات تروریستی در صدد به شکست کشاندن این طرح هستند و شکست این طرح خواست حامیان رژیم صهیونیستی است.

مهمانپرست در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه آیا صحبت ها و توافقاتی که آمانو قبل از مذاکرات مسکو کرد به جایی خواهد رسید، افزود: بحث همکاری های دوجانبه ایران و آژانس ارتباطی با مذاکرات ما و کشورهای۱+۵ ندارد شاید بتواند روی آن تاثیر بگذارد ولی ارتباط مستقیمی بین آنها نیست.

وی گفت: ما با آژانس همکاری داریم و این همکاری ها چارچوب فنی و حقوقی خود را دارد و فکر می کنیم در قبال تعهداتی که به آژانس داریم باید از حقوق خودمان در این زمینه بهره مند باشیم .

مهمانپرست افزود: برهمین اساس میان ما و آژانس بیشترین همکاری وجود داشته و بیشترین بازرسی صورت گرفته است و همه فعالیت های سایت های هسته ای ما با هماهنگی و نظارت آژانس صورت می گیرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه ادامه داد: ممکن است در برخی بخش ها، ابهاماتی وجود داشته باشد که ما همیشه اعلام کرده ایم برای مذاکره و گفتگو و تعیین چارچوبی برای این همکاری ها آماده هستیم تابه صورت پایدار و بلندمدت بتوانیم این همکاری ها را به بهترین شکل دنبال کنیم.

مهمانپرست گفت:امیدوارم موضوع ما و آژانس در آینده به نتایج بهتری برسد و ما هم به طور کامل از حقوق خودمان به ویژه در مسائل فنی بهره مند شویم.

انقلاب مصر در مسیر تکامل

سخنگوی دستگاه دیپلماسی در پاسخ به سئوالی درباره دور دوم انتخابات ریاست جمهوری به عنوان اولین انتخابات پس از سرنگونی مبارک افزود: برپایی انتخابات ریاست جمهور در مصر و مشارکت مردمی در آن موفقیتی برای این کشور است.

وی گفت: موجی که در داخل مصر ایجاد شده رو به تکامل است که امیدواریم با هوشیاری مردم، در انتخاباتی که می تواند منجر به تشکیل دولتی مردمی شود به نتیجه مطلوب برسد.

مهمانپرست افزود: آنچه مورد احترام مردم مصر باشد برای ما نیز قابل احترام است و امیدواریم در دور دوم انتخابات این کشور نیز شاهد حضور مردم مصر در این انتخابات باشیم.

وی گفت: جریانات اسلامگرا در مصر اثبات کردند که از محبوبیت بسیاری برخوردارند همچنان که این موضوع را در انتخابات این کشور نیز مشاهده کرده ایم و فکر می کنیم که مردم همچنان برای ارزشهای انقلابی که در پی آن هستند در دور دوم انتخابات نتیجه مطلوبی رقم خواهند زد.

انتقاد شدید از کویت

سخنگوی وزارت امور خارجه درباره انتشار خبری درخصوص صدور حکم حبس ابد برای ۴ تبعه ایرانی در کویت افزود: ادعاهای واهی و بی اساسی در این باره دوباره طرح شده است که جای تعجب دارد.

وی گفت: این گونه ادعاها از نظر جمهوری اسلامی ایران مردود است و احکام صادره به هیچ وجه قابل قبول نیست و از اینکه این موضوع که قبلاً مقامات کویتی آن را تکذیب کرده بودند دوباره مطرح شده است تعجب می کنیم.

مهمانپرست افزود: سناریوهای ساختگی در این باره کارآیی ندارد و بهتر است کشورهای منطقه وارد این بازی‌ها نشوند و بیشتر با تحولات و مطالبات مردمی همراه شوند.

وی با بیان اینکه این موضوع از مجاری رسمی پیگیری خواهد شد ابراز امیدواری کرد: رویکرد دولت کویت رویکرد قابل قبولی باشد و در نوع برخورد با این مسئله تجدید نظر کنند و به زودی شاهد آزادی اتباع کشورمان باشیم.

دست اسرائیل در نا امنی های سوریه

سخنگوی وزارت خارجه در پاسخ به سئوال دیگری در رابطه با مطلب منتشر شده در روزنامه هاآرتص چاپ اسرائیل مبنی بر اینکه معارضان سوری قصد استفاده از سلاح شیمیایی علیه دولت بشار اسد را دارند، تصریح کرد: اینکه این موضوع در یک رسانه رژیم صهیونیستی منتشر شده شاید معنایش این است که رژیم صهیونیستی دنبال این است که گروهک هایی در سوریه در راستای اقدام مسلحانه و استفاده از سلاح های مختلف از جمله شیمیایی اقدام کند.

رئیس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه‌ای وزارت امور خارجه اضافه کرد: دست رژیم صهیونیستی را در نا امنی های سوریه به صورت ملموس احساس می کنیم.

وی افزود: تنها جریانی که از نا امنی های سوریه بهره مند می شود جریان صهیونیستی است و هر جنایتی که در سوریه صورت می گیرد در ارتباط با عوامل این رژیم است.

بی دقتی سوء تفاهم ایجاد میکند

سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به سئوال خبرنگار خبرگزاری فرانسه درباره آخرین موضع ایران در خصوص توقف و یا عدم توقف غنی سازی ۲۰ درصد و اینکه آیا ممکن است این مسئله بین ایران و ۱+۵ یک خللی ایجاد می کند، افزود: مطلبی که از قول من نقل شد به خاطر بی دقتی آن خبرگزاری بود که اظهارات من را به اشتباه گفته بود.

وی گفت: به هیچ وجه مطلب را من به این شکل که منتشر شد نگفته بودم و توصیه من به همه خبرنگاران این است که اگر در کاری تخصصی ندارند وارد آن موضوع نشوند.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: به کارگیری عبارات اشتباهی که استنباط خبرنگاران ماست می تواند سوء تفاهم ایجاد کند.

وی با بیان اینکه فعالیتهای هسته ای کشور ما در چارچوب حقوق مان انجام می شود، گفت: هر فعالیتی را که جنبه صلح آمیز داشته باشد جزو حقوق خودمان می دانیم و این حقوق باید به رسمیت شناخته شود.

مهمانپرست گفت: اینکه فعالیت غنی سازی و داشتن چرخه سوخت تا چه درصدی از غنی سازی را صلح آمیز معرفی می کند، کاملا روشن است و مقامات آژانس از این مسئله به عنوان موضوعی فنی به خوبی مطلع هستند.

وی افزود: بنابراین چیزی که همواره گفته شده، این است که حقوق ما برای داشتن چرخه سوخت به منظور استفاده از دانش هسته ای صلح آمیز باید به رسمیت شناخته شود و ما از این حقوق خودمان حتماً عقب نشینی نمی کنیم.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی گفت: اینکه شیوه همکاری بین ما و آژانس یا با سایر کشورها درباره موضوعات مختلف به چه چارچوبی ختم شود، ما آمادگیمان را اعلام کردیم و احساس می کنیم زمینه برای این همکاری دارد فراهم می شود وگام های مثبتی تاکنون برداشته شده است.

حذف پیش شرط ها گام مثبت است

مهمانپرست افزود: اینکه کشورهای پنج ۱+۵ پیش شرط های غیر منطقی خودشان را حذف کنند، یک قدم مثبت تلقی می شود و اینکه آنها هم به این نتیجه برسند که راه برخورد از موضع فشار و از موضع بالا برای مذاکره با کشور ما جواب نمی دهد، یک قدم مثبت تلقی می شود.

وی گفت: ما امیدواریم حالا که این مسیر برای گفتگوهای سازنده در حال پیگیری است، در اجلاس بعدی در مسکو و یا احتمالا مذاکرات بعدی بتوانیم دیدگاه‌های خودمان را به یکدیگر نزدیک کنیم و زمینه همکاری های بیشتر را در همه موضوعات بین کشورمان و کشورهای پنج به علاوه یک و سایر کشورهای مستقل دنیا بتوانیم فراهم کنیم.

مهمانپرست گفت: بنابراین نقل قول هایی که صورت می گیرد یا انتقال مواضع که دقیق نیست، نباید موجب اشتباهی در محاسبات کشورهای دیگر شود.

مشکل گردوغبار را پیگیری می کنیم

در ادامه نشست سخنگوی وزارت امور خارجه، خبرنگاری درباره اقدامات ایران برای جلوگیری از ورود گرد و غبار از عراق پرسید که مهمانپرست گفت: برای ما وضع محیط زیست کشور خودمان و کشورهای منطقه بسیار اهمیت دارد و با جدیت آن را دنبال می کنیم.

وی افزود: فکر می کنیم همه کشورهای منطقه باید در این زمینه همکاری جدی داشته باشند و تاکنون تلاش های زیادی صورت گرفته است.

مهمانپرست گفت: به میزانی که مناسب بوده ، اقدامات لازم توسط برخی ازکشورهای همسایه دنبال نشده است و این مسئله در دستور مذاکرات ما با مقامات سیاسی کشورهای همسایه قرار دارد.

تعیین زمان و مکان مذاکرات بعدی گامی مثبت است

خبرنگاری پرسید؛ ارزیابی شما از مذاکره ایران و ۱+۵ در بغداد و پیش‌بینی شما از دور جدید مذاکرات در مسکو چیست؟ که مهمانپرست در پاسخ گفت: در خصوص مذاکرات ایران و کشورهای ۱+۵ همان طور که قبلا هم تیم مذاکره کننده هسته‌ای ما اطلاع‌رسانی کرد ما بحث‌های مختلفی داشتیم ؛ بحث‌های جامعی شامل همکاری‌ میان کشورها در زمینه فعالیت‌های هسته‌ای و نیز موضوعاتی که مربوط به فعالیت‌های هسته‌ای نمی‌شود .

وی افزود: در بحث هسته‌ای مجدداً بر سه هدف اصلی ان.پی.تی تاکید شد که یکی از آنها بحث مربوط به خلع سلاح و عدم اشاعه است که به عنوان موضوعی مشترک برای همکاری میان کشورها باید مطرح باشد و تیم مذاکره کننده ایرانی قبلا توضیحاتی در این زمینه داشت.

مهمانپرست ادامه داد: ما قبلاً دو اجلاس را برای مقابله با سلاح‌های هسته‌ای در ایران برگزار کردیم و فکر می‌کنیم باید موجی بین‌المللی برای خلع سلاح در دنیا به وجود آید و در آینده هم اجلاس ادامه خواهد یافت.

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت:‌ در خصوص حقوق هسته‌ای کشورها هم بحث شد و همان طور که در اجلاس استانبول هم بحث شده بود فکرمی‌کنیم معاهده ان.پی.تی می‌تواند مبنای خوبی برای برخورداری همه کشورها از حقوقشان باشد.

مهمانپرست افزود: در این معاهده مشخص است که فعالیت‌های صلح‌آمیز چه ویژگی‌هایی دارد و وظایف آژانس و دیگر کشورها در این باره چیست.

وی ادامه داد: ما قبلاً هم اعلام کردیم که چیزی فراتر از حقوق خودمان نمی خواهیم و اجازه نمی‌دهیم چیزی از حقوق خودمان کسر شود.

مهمانپرست تاکید کرد: فکر می‌کنیم در این چارچوب مذاکرات می‌تواند فضای مثبتی را پیگیری کند که توافق طرفین برای ادامه مذاکرات در مسکو و تعیین تاریخ و مکان گامی مثبت تلقی می‌شود و امیدواریم در مراحل بعدی به نتایج بهتری نزدیک شویم و حقوق خودمان را به طور کامل استیفا کنیم.

هشدار تهران به مقامات باکو

این خبرنگار همچنین پرسید اخیرا دولت باکو از محکوم کردن عناصر سرسپرده ای که به مقدسات ما توهین کرده اند خودداری و از ورود نماینده رهبری جلوگیری کرده است واکنش وزارت امورخارجه در این باره چیست؟مهمانپرست گفت: قبلا هم اعلام کرده‌ایم که شاید رژیم صهیونیستی و کسانی که با منافع جهان اسلام مخالفت و فتنه‌انگیزی می‌کنند به هیچ وجه مایل به وجود روابط حسنه میان کشورهای منطقه نباشند و فتنه ‌انگیزهایی که صورت می‌گیرد احتیاج به درایت و هوشمندی دارد.

وی افزود: ما از مقامات کشور جمهوری آذربایجان خواسته‌ایم با درایت با این توطئه‌ها برخورد کنند و اجازه ندهند فضای موجود میان دو کشور و عواطف مردم به سمتی برود که ما را از بهره‌مند شدن از این فضای مشترک و مشترکات فراوان فرهنگی و تاریخی محروم کند.

مهمانپرست تاکید کرد: همه کشورهای منطقه باید متوجه شرایط حساس کنونی باشند ؛ موج تحولات در حال پیشرفت است و کشورهایی که می‌خواهند به استقلال خود دست پیدا کنند در حال گذراندن این تحولات هستند .

وی ادامه داد: در چنین شرایطی تنها راه نجات رژیم صهیونیستی و حامیان غربی آنها این است که با دامن زدن به فتنه‌ها راه نجاتی برای این رژیم فراهم کنند.

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: توصیه ما این است که در چارچوب حقوق افراد و روابط حسن همجواری طوری حرکت کنیم که عواطف مردم جریحه‌دار نشود.

وی تاکید کرد: به هیچ موجه اجازه نمی‌دهیم کسی به مقدسات اهانت کند و دولت باکو باید همه تلاش خود را انجام دهد و با این گونه حرکات برخورد و مسببان این حوادث را محاکمه کند.

طرح جزایر سه گانه فتنه صهیونیستی است

رئیس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه ای وزارت امور خارجه، در پاسخ به سئوالی درباره اقدامات برخی کشورهای همسایه مانند عربستان در متهم کردن کشورمان و امضای پیمان راهبردی افغانستان و آمریکا افزود: وقایعی که در منطقه روی می دهد جدید نیست از ابتدای بیداری اسلامی در منطقه برخی کشورها که منافعی در این منطقه داشتند نگران شدند و تلاش کردند جلوی حرکت مردمی را بگیرند یا آن را دچار انحراف کنند.

وی گفت: به این دلیل در یک و نیم تا دو سال گذشته فتنه های بسیاری در منطقه در حال طراحی و پیگیری است که یکی از این موضوعات ایراد اتهاماتی به جریانات اسلامخواه منطقه یا دامن زدن به سناریوی ایران هراسی است.

مهمانپرست اهداف اصلی این توطئه ها را رسیدن به وضع مورد نظر کشورهای غربی حامی رژیم صهیونیستی دانست و افزود: یکی از این موضوعات ایجاد درگیری میان ایران و اعراب ، پرداختن به این مسئله به عنوان دستور کار جنگ نرم یا ایجاد ناامنی در منطقه بویژه در مرزهای کشورهای همسایه ماست.

وی گفت: اگر رژیم صهیونیستی فعالیتی در منطقه دارد به این معنی است که از بین بردن منافع مردم و ایجاد درگیری و اختلاف میان کشورهای منطقه برای این رژیم به عنوان هدف راهبردی تعیین شده است.

مهمانپرست اقدام برخی کشورهای منطقه در دامن زدن به موضوعات جعلی مانند جزایر سه گانه ایرانی یا جعل نام خلیج فارس را ورود این کشورها به بازیها، طراحی ها و فتنه های رژیم صهیونیستی دانست.

وی با تأکید بر اینکه همه باید با هوشیاری شرایط کنونی را درک کنند افزود: ما خواهان بهترین روابط با کشورهای همسایه و منطقه هستیم و گسترش همکاریهای منطقه ای جزو اولویتهای اصلی سیاست خارجی کشور ماست و معتقدیم در چارچوب این همکاریها منافع مردم منطقه بهتر تأمین و امنیت و ثبات بهتر برقرار می شود.

مهمانپرست گفت: راه حل اقتدار کشورهای منطقه اتکای آنان به ملتهای خود و قطع وابستگی به قدرتهای خارجی است نباید این کشورها نگران باشند و باید بدانند با همکاری نزدیک با یکدیگر و اتکا به مردم خود حتما بهترین شرایط برای کشورها و مردم منطقه ایجاد خواهد شد.

فشار-مذاکره جواب نمی دهد

خبرنگاری در رابطه با اظهارات وزیر خارجه آمریکا مبنی بر اینکه تحریم ها علیه ایران همچنان باقی است سئوال کرد که سخنگوی وزارت خارجه گفت: همانطور که آقای جلیلی در کنفرانس مطبوعاتی خود در بغداد اعلام کرد رویکرد فشار و مذاکره رویکردی اشتباه است و پاسخ نمی دهد و تا کنون هم نداده است. اینکه بهتر است با تصورات اشتباه وارد مذاکرات نشوند ما همیشه سعی کرده ایم از فشارها به عنوان فرصت استفاده کنیم اگر باز هم اشتباه کنند دیرتر به نتیجه مطلوب خواهند رسید و با تصورات اشتباه و فرض غلط وارد موضوعات می شوند به همین دلیل به نتیجه نمی رسند.

جزئیات طرح پیشنهادی ایران

خبرنگار دیگری در رابطه با بسته پیشنهادی ایران در مذاکرات ۱+۵ سئوال کرد که مهمانپرست گفت: طرح پیشنهادی کشور ما درباره موضوعات مختلف مختلف، برخی مسائل هسته ای و برخی هم جدا از مسائل هسته ای است که شامل مسائلی از قبیل خلع سلاح، عدم اشاعه، استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای، همکاری بین کشورها در موضوعات مختلف، تحولات منطقه مانند سوریه و … و از طرف ۱+۵ هم موضوعاتی مانند مقابله با دزدان دریایی و مقابله با مواد مخدر و تروریسم پیشنهاداتی بود که در بحث غیر هسته ای مطرح شد که این مسائل می تواند زمینه همکاری ما با کشورهای منطقه و مستقل را فراهم کند.

سخنگوی وزارت خارجه در رابطه با آخرین وضعیت ارسال دعوتنامه های اجلاس سران عدم تعهد در تهران گفت: این اجلاس دهه اول شهریور برگزار می شود و تشریفات ارسال دعوتنامه ها در حال انجام است و به خوبی برنامه های برگزاری اجلاس پیش می رود.

استقبال ایران از وحدت فتح و حماس

خبرنگار دیگری در خصوص مذاکرات فتح و حماس برای تشکیل دولت آشتی ملی در فلسطین سئوال کرد که مهمانپرست گفت: برای اینکه مردم فلسطین به حقوق خود دست یابند به وحدت گروه های فلسطینی نیاز است. جمهوری اسلامی ایران از وحدت گروه های فلسطینی استقبال کرده و آن را شرط لازم برای حرکت اصلی مردم فلسطین برای استقرار در سرزمین فلسطین از بحر تا نهر می داند.

این خبرنگار همچنین در رابطه با سفر برخی مقامات کشورهای مختلف به سرزمین های اشغالی و تاثیر آن بر مذاکرات ایران و ۱+۵ سئوال کرده مهمانپرست ضمن بی اهمیت دانستن این موضوع گفت: صهیونیست ها تلاش می کنند برای خود تبلیغات کنند تا بگویند توانایی ادامه حضور دارند و ادعای تاثیر گذاری در معادلات را مطرح کنند بنابراین پرداختن به این اخبار بی اهمیت کمکی به وضعیت آنها نمی کنند و آنها اهمیت و اثری ندارند.

سخنگوی وزارت خارجه تاکید کرد: چارچوب مذاکرات ایران و ۱+۵ مشخص است و ریشه نا امنی ها نیز مشخص است. کشورها نیز نباید اسیر دست جریان های صهیونیستی شوند.

باید صبر کرد

خبرنگار دیگری پرسید آیا ممکن است در مذاکرات مسکو طرح گام به گام روسیه مطرح شود که سخنگوی وزارت خارجه گفت باید صبر کنیم در مذاکرات مسائل محتوایی مطرح می شود و امیدواریم با گام مثبت طرف مقابل به سمت تامین حقوق خود گام های لازم برداشته شود.

خاصیت برخی ویروس پراکنی است

سخنگوی وزارت خارجه در پاسخ به سئوال خبرنگاری در خصوص حمله یک ویروس جدید به تاسیسات و سایت های مهم ایران گفت: برخی رژیم های نامشروع خاصیتشان این است که از خود ویروس پخش می کنند تا به دیگران آسیب بزنند امیدواریم ریشه ویروس ها خشک شود. خیلی این مسئله مهمی نیست که وقتتان را بگذارید باید به سمتی برویم که تلاش شود ویروس اصلی ریشه اش خشک شود.

امیدواری به آزادی ۸ ایرانی در عربستان

خبرنگاری در خصوص آخرین وضعیت ۸ ملوان ایرانی محبوس در عربستان که گفته می شود به اعدام محکوم شده اند سئوال کرد که مهمانپرست گفت: وضعیت این افراد در دست پیگیری است و با مقامات سعودی تماس گرفته ایم و انتظار است شرایط دسترسی کنسولی فراهم شود و اطلاعات جدید داده شود توصیه ما این است که نسبت به اتباع ایرانی مراعات حقوق آنان صورت بگیرد. اخباری که گفته شده اخبار مناسبی نبود بلافاصله اقدام کردیم و پاسخ دادند که این حکم اجرا نشده و به تعویق افتاده و رسیدگی مجدد می شود امیدواریم شاهد اقدام مثبت عربستان و آزادی این افراد باشیم.

اولاند به نماینده فرانسه توصیه هایی کرد

خبرنگاری پرسید آیا تغییر نماینده فرانسه در مذاکرات ۱+۵ بعد از روی کار آمدن اولاند به معنای تغییر رویکرد فرانسه است که سخنگوی وزارت خارجه در این خصوص توضیح داد: ابتدا اعلام شد که نماینده فرانسه تغییر کرده اما بعد مشخص شد که نماینده قبلی ابقا شده اما آقای اولاند به وی توصیه کرده که در چارچوب منطقی گام بردارد در هر صورت احترام به حقوق ملت ها گامی مثبت است.

تا آخر ادامه می دهیم

سخنگوی وزارت خارجه در رابطه با اقدامات عملی این وزارتخانه برای پیگیری اقدام گوگل در حذف نام خلیج فارس از روی نقشه های خود، گفت: وقتی نمایندگی ما در سازمان ملل مکاتبه کرده معنایش این است که اقدامات عملی ما شروع شده است و ما به گوگل اعلام کرده ایم که اگر جبران نکنند از مراجع قانونی پیگیری می کنیم. آنها هم ادعا کرده اند که در هیج جا اسم مکان ها را درج نمی کنند در حالیکه این ادعا درست نیست نمونه های زیادی وجود دارد که اسامی مناطق را درج می کنند. پنهان کردن اسناد تاریخی رویه غلطی است و ما این مسئله را تا آخر پیگیری می کنیم و اجازه نمی دهیم کسی در هیچ سطحی هویت ملی و تاریخی ما را خدشه دار کند.

ایشان اشتباه کرده

سخنگوی وزارت خارجه در پاسخ به سئوال یکی از خبرنگاران که نظر وی را در رابطه به اظهارات وزیر دفاع آمریکا در تهدید نظامی ایران جویا شد گفت: ایشان اشتباه کرده است.

مهمانپرست در آغاز این نشست خبری ضمن تبریک میلاد امام محمد تقی (ع) و ۱۳ رجب میلاد با سعادت امیرالمومنین (ع) ایام ارتحال امام راحل را مورد اشاره قرار داد و یاد بنیانگذار انقلاب را گرامی داشت.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.