هشدار جدید به دارندگان کارت سوخت

گردآوری توسط گروه خودرو ممتازنیوز

 هشدار جدید به دارندگان کارت سوخت

هشدار جدید به دارندگان کارت سوخت

ممتازنیوز: یک مقام مسئول در شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی با تشریح ساز و کار جدید سوزاندن کارت های سوخت غیر مجاز هشدار داد: درخواست می‌شود در صورت مفقود شدن کارت سوخت بلافاصله به مراجع مربوطه موضوع اعلام کنند، در غیر این صورت صاحب کارت مسئول و ممکن است به عنوان متخلف با وی برخورد شود.

به گزارش ممتازنیوز، محسن روحانی با بیان این که یکی از پایش های جاری و مداوم مرکز داده سامانه هوشمند سوخت شرکت ملی پخش، کنترل کارت هایی است که در لیست سیاه قرار دارد، گفت: از طریق ارتباط آنلاین و آفلاین جایگاه‌های سوخت با دیتا سنتر شرکت ملی پخش می توان سوخت گیری کارت سوخت‌های مفقود شده را شناسایی کرد.
مدیر سامانه هوشمند سوخت شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی، افزود: زمانی که کارت سوخت یک فرد مفقود می شود، با مراجعه به مراکز پیشخوان دولت و خدمات مشتریان این امر به اطلاع دفاتر و به تبع آن دیتاسنتر شرکت ملی پخش می رسد.
این مقام مسئول با بیان اینکه بسته های لیست سیاه کارت سوخت تهیه شده در مرکز داده به تمام جایگاه های سوخت رسانی در کل کشور ارسال و وارد کامپیوتر آن می شود، تصریح کرد: زمانی که یک کارت به منظور سوخت گیری وارد کارت خوان تلمبه جایگاه می شود، با لیست سیاه تطبیق داده شده و در صورتی که در لیست باشد، بلافاصله سوزانده می شود.
وی تاکید کرد: اغلب اوقات و در بیشتر جایگاه ها در صورتی که ارتباط کارت خوان تلمبه با کامپیوتر جایگاه قطع باشد سوخت به مشتری تحویل داده و بعد از وصل شدن ارتباط، اطلاعات تراکنش آن به دیتا سنتر شرکت پخش جهت پیگیری ارسال می شود.
روحانی با اعلام اینکه در برخی از جایگاه های سوخت رسانی کشور به منظور جلوگیری از سو استفاده‌های احتمالی، سوختگیری به صورت آنلاین انجام می شود، تصریح کرد: در زمانی که ارتباط کارت خوان تلمبه با کامپیوتر جایگاه وجود دارد سوخت به مشتری تحویل می شود و در غیر این صورت امکان سوختگیری وجود نخواهد داشت.
وی در پاسخ به این سوال که تمهیدات شرکت در صورت بروز مشکلاتی چون تشکیل صف طولانی و عدم رضایت مشتریان در زمان قطع کارت خوان با کامپیوتر جایگاه چه بوده است، گفت: جایگاه هایی که با سیستم آنلاین سوخت رسانی می کنند در دسترس پشتیبان سامانه هوشمند سوخت هستند و در صورت بروز هر نوع مشکل، بلافاصله برطرف می شود.
به گفته روحانی، در جایگاه هایی که این دسترسی سخت تر باشد (جایگاه های جاده ای) سیستم غالبا” به صورت آفلاین سوخت رسانی می کند؛ در این صورت در زمان ارتباط کارتی که در لیست سیاه باشد سوزانده و در زمان قطع ارتباط ، اطلاعات آن جهت پیگیری ذخیره می شود.
وی همچنین درباره پیگیری افراد متخلف توضیح داد: کمیته تخلفات شرکت ملی پخش با همکاری سازمان تعزیرات حکومتی، افراد و جایگاه‌های متخلف را شناسایی می کنند و سایر مراحل قانونی از قبیل پرداخت جریمه و … در مورد آن ها اجرا می شود.
مدیر سامانه هوشمند سوخت شرکت ملی پخش در همین رابطه از هموطنان درخواست کرد که در صورت مفقود شدن کارت سوخت خود بلافاصله به مراجع مربوطه اعلام کنند، زیرا در غیر اینصورت صاحب کارت مسئول و ممکن است به عنوان متخلف با وی برخورد شود.


پرشین خودرو |
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.