هشدار جدی اسرائیل به آرژانتین درباره ایران

۴شنبه ۱۰م آبان به نقل از منبع ذکر شده در انتهای خبر در پورتال خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است

این در حالی است که دولت آرژانتین بی توجه به ادعاهای پیشین این رژیم، خود را نسبت به برگزاری مذاکره با ایران مصمم معرفی نشان داده است.

به گزارش تفسیری ممتاز نیوز به نقل از تابناک: در شرایطی که دولت های ایران و آرژانتین روز گذشته درباره بمب گذاری سال ۱۹۹۴ مرکز یهودیان بوینس آیرس گفت و گو پرداختند، مقامات رژیم صهیونیستی، آرژانتین را نسبت به حصول توافقی که منافع این رژیم در آن لحاظ نشده باشد، مورد تهدید قرار داده اند.

این در حالی است که دولت آرژانتین بی توجه به ادعاهای پیشین این رژیم، خود را نسبت به برگزاری مذاکره با ایران مصمم معرفی نشان داده است.

وزارت خارجه رژیم صهیونیستی هفته گذشته یک هیئت بلندمرتبه را به آرژانتین فرستاده تا ضمن اخطار به مقامات آرژانتینی، به آن ها اعلام کند که حصول هرگونه توافقی با ایران بر سر ماجرای بمب گذاری سال ۱۹۹۴، بدون در نظر گرفتن خواسته های این رژیم، با واکنشی شدید مواجه خواهد شد.

مقامات رژیم صهیونیستی اعلام نموده اند هرگونه توافقی بدون استرداد متهمان این واقعه به این رژیم و نیز پرداخت غرامت به خانواده های کشته شدگان مورد پذیرش نخواهد بود. به نقل از مقامات وزارت خارجه این رژیم، هیئت مذکور چند روز پیش و پیش از دیدار نمایندگان ایران و آرژانتین در ژنو که روز گذشته انجام شد، به بوینس آیرس مسافرت نموده بود.

اخبار در این رابطه حاکی از آن است که هیئت مذکور از «ایتژاک شوهام»، معاون مدیرکل آمریکای لاتین در وزارت خارجه رژیم صهیونیستی و «روون ازر»، معاون مدیرکل اطلاعات این وزارتخانه تشکیل شده بود. این افراد در بوینس آیرس با دو تن از مدیران میانی وزارت خارجه آرژانتین دیدار نموده اند، اما درخواست آن ها برای دیدار با «هکتور تیمرمن»، وزیر خارجه این کشور مورد موافقت قرار نگرفته است.

در این دیدارها، نمایندگان رژیم صهیونیستی در اظهاراتی تهدیدآمیز، از آرژانتین خواسته اند در گفت و گو با ایران، درخواست تحویل متهمان و پرداخت غرامت به بازماندگان را مطرح کند. آن ها همچنین مدعی شده اند ایران می خواهد از این گفت و گوها برای به بن بست کشاندن تحقیقات درباره واقعه بمب گذاری استفاده کند.

با این حال، مقامات وزارت خارجه آرژانتین اعلام نموده اند افراد کشته شدن شهروندان این کشور بوده اند و دولت آرژانتین خود می داند در گفت و گو با ایران باید به چه نحوی عمل کند.

علاوه بر این، رژیم صهیونیستی خواستار این بوده که به طور کامل در جریان جزئیات مذاکرات ایران و آرژانتین قرار بگیرد و به همین سبب، دو تن از مقامات دولتی خود را به ژنو فرستاده بود تا در حاشیه مذاکرات روز گذشته ایران و آرژانتین حضور داشته باشند.

به این ترتیب، آن گونه که مشخص است، به موازات افزایش تعاملات ایران و آرژانتین به منظور حل و فصل مشکلات و بر طرف شدن ابهامات مربوط به انفجار مرکز یهودیان در سال ۱۹۹۴، نگرانی و تشویش رژیم صهیونیستی نیز بیشتر می گردد.

آنچه مسلم است، حل این موضوع و روشن شدن واقعیات مربوط به آن، بیش از همه به ضرر رژیم صهیونیستی است؛ زیرا در این صورت یکی از ابزارهای جنگ روانی و بهانه های اتهام زنی خود علیه ایران را از دست خواهد داد.

بر همین اساس، این رژیم با هر ابزاری، از پیش کشیدن شرایط غیرمنطقی و غیرقابل قبول گرفته تا اعمال فشار و تهدید بر دولت آرژانتین، سعی دارد جلوی حصول هرگونه پیشرفتی در این موضوع را بگیرد.

با این حال، دولت آرژانتین طی هفته های اخیر خود را برای حل این مسئله از طریق گفت و گو جدی نشان داده است. در پی دیدار روز گذشته نمایندگان دو طرف در ژنو نیز وزیر خارجه این کشور اعلام نمود گفت و گو در این زمینه ادامه خواهد یافت و قرار است در مذاکرات تکمیلی، مکانیسمی حقوقی برای حل این موضوع تدبیر شود که در تضاد با نظام‌های حقوقی آرژانتین و ایران نباشد.

طبقه بندی: خبرها مهم   |   تعداد بازدید: ۷۹ نفر   |   تاریخ انتشار یافتن: چهارشنبه ۱۰ آبان
آخرین اخبار و جدیدترین مطالب در مورد , آرژانتین, اسرائیل, رژیم صهیونیستی

مجله اینترنتی عکس ، دانلود اهنگ ، اس ام اس ، خبرها روز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.