هشدار دادگستری فارس درباره کلاهبرداران تلفنی و پیامکی

۲۴ آبان iبه نقل از منبع ذکر شده، در پورتال خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است

5-324.jpg

با روی‌کار آمدن شیوه‌های تازه کلاهبرداری و سوء‌استفاده‌های مالی از طریق ارتباط تلفنی و ارسال پیامک، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان فارس در این خصوص iبه مردم، کسبه و بازاریان اخطار داد.

به گزارش تفسیری خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) – منطقه فارس، احمد رحمانیان از مردم خواست در صورت تماس اشخاص مشکوک و طرح درخواست برای واریز وجه یا ارسال اطلاعات شخصی و محرمانه، ضمن امتناع از چنین اقدامی، پلیس را در جریان قرار دهند.

وی با تاکید بر اینکه شهروندان پیش از هر اقدامی در تماس‌های تلفنی فرد تماس‌گیرنده را شناسایی کنند، گفت: شگردهای تازه کلاهبرداری اغلب از طریق پیامک و یا تماس‌های تلفنی است که در اکثر پرونده‌های تشکیل شده در دستگاه قضایی مال باختگان توسط اشخاص مجهول الهویه اغفال شده‌اند.

معاون دادستان شیراز متذکر شد: اغلب این اشخاص با تماس iبه اصناف مختلف تقاضای سفارش کالا یا اجناس و یا ارائه خدمتی را کرده و جهت واریز مبلغ مورد معامله فرد مال باخته را مجبور iبه انتقال وجه از طریق عابر بانک با استفاده از منوی زبان انگلیسی می کنند.

رحمانیان افزود: کلاهبرداران با استفاده از ترفندهای ویژه iبه رمزهای اینترنتی مالکان کارت بانکی نفوذ کرده و iبه انتقال مبالغ iبه حسابهای مجهول دیگر اقدام می کنند.

وی همچنین با اشاره iبه کلاهبرداران پیامکی نیز بیان کرد: کلاهبرداران با استفاده از ارسال پیامک مبنی بر برنده شدن مشترک iبه جهت خوش حسابی، اشخاص را iبه پای عابر بانک کشانده و iبه همان روش گفته شده از اشخاص کلاهبرداری می کنند.

معاون دادستان عمومی و انقلاب شیراز تاکید کرد: چنان چه شهروندان iبه زبان انگلیسی آشنایی ندارند iبه هنگام استفاده از عابربانک از ورود iبه منوی انگلیسی حتی با راهنمایی و هدایت اشخاص ناآشنا و غیر معتمد اجتناب کنند.

رحمانیان تاکید کرد: چنان چه اشخاصی با ارسال پیامک مدعی برنده شدن اشخاص در قرعه کشی شدند ، مراتب را جهت پیگیری iبه پلیس فتا فرماندهی انتظامی فارس اطلاع دهند.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.