هشدار دربارهٔ الکترواسموک؛ سیگار محبوب شبکه های فارسی زبان

۲۱فروردین۱۳،

نتایج تحقیقات نشان می دهد اگر بخش گرم کننده به درستی کار نکند فردی که از این نوع سیگارها استفاده می کند مقادیر بسیاری نیکوتین را وارد ریه های خود خواهد کرد.

به گزارش مجله شبانهممتازنیوز، چند وقتی است بسیاری از شبکه های ماهواره ای فارسی زبان در ادامه تبلیغات مضر خود به سراغ تعریف و تمجید از الکترو اسموک رفته اند که با نامهای سیگار الکترونیکی و دستگاه ترک سیگار در فضای اینترنت مشهور است.

الکترواسموک یک دستگاه میکرو الکترونیکی است که از تکنولوژی به جای سوزاندن توتون برای زایش دود از آن استفاده شده است. مبلغان این محصول مدعی می باشند در الکترو اسموک مواد مضر موجود در سیگار یافت نمی شود.

اگرچه این وسیله قابل اشتعال نیست ولی همان احساس سیگار کشیدن به فرد دست می دهد و با توجه به اینکه نگرانی ناشی از بوی بد دهان، لباس و خانه کمتر می گردد، مورد توجه بعضی اشخاص سیگاری نیز قرار گرفته است

اما تحقیقات تازه نشان می دهد سیگارهای الکترونیکی می توانند بسیار خطرناک تر از سیگارهای معمولی باشند. سیگارهای الکترونیکی از کپسول، گرم کننده و باتری تشکیل شده است و نتایج تحقیقات نشان می دهد اگر بخش گرم کننده به درستی کار نکند فردی که از این نوع سیگارها استفاده می کند مقادیر بسیاری نیکوتین را وارد ریه های خود خواهد کرد.

به همین سبب است که فروش اکثر سیگارهای الکترونیکی در تعدادی از کشورهای اروپایی ممنوع شده است چراکه علی رغم آنکه بعضی تولید کنندگان این محصول مدعی می باشند این سیگارها نیکوتین ندارند اما تجزیه مواد موجود در آنها عکس این ادعا را اثبات می کند.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.