هشدار درباره اختلاف افکنی بین کشورهای اسلامی/ توجه به مردم میانمار وظیفه همه است

به گزارش خبرگزاری مهر، همزمان با ایام ماه مبارک رمضان، ضیافت افطاری از سوی سفیر جمهوری اسلامی ایران در لاهه هلند در شامگاه پنج شنبه برگزار شد.

کاظم غریب آبادی طی اظهاراتی ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات مسلمانان در ماه ضیافت الهی، با اشاره به تحولات اخیر جهان اسلام و به ویژه خاورمیانه اظهار داشت: اختلافات بین کشورهای اسلامی و تلاش دشمنان برای تخریب چهره اسلام با توسل به تبلیغات انحرافی از سوی رسانه های غربی در سطح بین المللی، خطراتی هستند که جامعه اسلامی با آنها مواجه است.

وی راه خنثی ساختن این گونه ها توطئه ها و رفع خطرات کنونی را اتحاد میان مسلمانان جهان و کشورهای اسلامی دانست و اهتمام ورزیدن به سرنوشت مسلمانان به ویژه مردم مظلوم فلسطین و میانمار را وظیفه تک تک مسلمانان و دولتهای اسلامی برشمرد.

حضور گروهی از علمای اسلامی در ضیافت افطار سفیر جمهوری اسلامی ایران در هلند

گروه کثیری از علمای اسلامی و امامان جماعت مساجد از ملیتهای مختلف در ضیافت افطار سفیر جمهوری اسلامی ایران در هلند شرکت کردند.

غریب آبادی در این مراسم طی سخنانی ضمن خیر مقدم به علمای حاضر که از شهرهای مختلف هلند حضور یافته بودند، بر اهمیت و نقش دین و معنویات در حفظ ارزشهای اخلاقی به ویژه در اروپا تأکید کرد.

وی با توجه به درماندگی مکاتب گوناگون در پاسخگویی به نیازهای روزافزون معنوی و اخلاقی بشریت، نقش دین مبین اسلام را در این زمینه حیاتی دانست.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت وحدت امت اسلامی در مقابله با خطراتی که جهان اسلام را تهدید می نماید، پرداختن به مسائل حاشیه ای و غیر ضروری در این مقطع حساس را موجب تفرقه مسلمانان دانست. سفیر کشورمان در لاهه همچنین به ضرورت تعامل و همفکری مسلمانان در فضای کنونی غرب و به ویژه هلند جهت پاسخگویی به شبهه آفرینیها و اقدامات تخریبی که علیه دین مقدس اسلام صورت می پذیرد، اشاره کرد.

شایان ذکر است پیش از مراسم افطار، استاد محمدرضا خرمیان، قاری بین المللی قرآن کریم با قرائت آیاتی چند از کلام الله مجید، جمع حاضر را بهره مند ساخت.

برگزاری جشن میلاد امام حسن مجتبی (ع) در خانه ایرانیان در لاهه

مراسم جشن میلاد کریم اهل بیت، امام حسن مجتبی (ع) با حضور سفیر و کارکنان سفارت جمهوری اسلامی ایران در لاهه و همچنین گروهی از دانشجویان ایرانی مقیم هلند در خانه ایرانیان در شهر لاهه برگزار شد.

در این جشن که در شب میلاد  و پس از افطار و اقامه نماز مغرب و عشاء آغاز شد، دوستداران اهل بیت با قرائت اشعاری در خصوص ولادت با سعادت آن امام همام به شادمانی پرداختند. پس از مراسم مولودی خوانی، حجت الاسلام و المسلمین میرکتولی طی سخنانی به سیره کریم اهل بیت پرداخت. در پایان مراسم نیز محمدرضا خرمیان، استاد ممتاز و قاری بین المللی قرآن به قرائت آیاتی چند از کلام الله مجید پرداخت.

برگزاری مراسم شبی با قرآن مجید در شهر روتردام هلند

همچنین به مناسبت فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، ماه بهار قرآن و میلاد امام حسن مجتبی (ع) گروهی از جوانان شیعه مقیم هلند از ملیتهای گوناگون، اقدام به برگزاری مراسم شبی با قرآن در شهر روتردام با حضور صدها تن از خیل مشتاقان نمودند.
در این مراسم که نماینده سفارت جمهوری اسلامی ایران در لاهه نیز در آن حضور داشت، استاد محمدرضا خرمیان و استاد پیروزمند از قاریان بین المللی از جمهوری اسلامی ایران و همچنین علی جواد الطریحی، قاری بین المللی از عراق و ادریس مهرزاد قاری بین المللی از افغانستان به قرائت آیاتی از قرآن کریم پرداختند که با استقبال فراوان حاضران رو به رو شد.

برگزاری مراسم شبهای قدر در خانه ایرانیان لاهه هلند

جمع کثیری از دوستداران اهل بیت (ع)، ایرانیان و دانشجویان ایرانی مقیم هلند در نخستین شب از شبهای قدر، همزمان با ضربت خوردن مولی الموحدین علی (ع)، در محل خانه ایرانیان گرد هم آمده و اشک ماتم ریخته و دست به راز و نیاز برداشتند.

پس از افطار، حاضران به سخنان حجت الاسلام و المسلمین سید مرتضی میرکتولی در خصوص اهمیت ماه مبارک رمضان و شبهای قدر گوش فرا دادند و در ادامه نیز از تلاوت قرآن مجید و دعای جوشن کبیر توسط محمدرضا خرمیان، قاری بین المللی قرآن بهره مند شدند. حاضران همچنین به شب زنده داری و انجام اعمال وارده در شبهای قدر پرداختند.

شایان ذکر است مراسم ویژه ماه مبارک رمضان که از سوی سفارت کشورمان در هلند برگزار می شود، از نیمه ماه مبارک با حضور حجت الاسلام و المسلمین میرکتولی اعزامی از اساتید حوزه علمیه قم و استاد محمدرضا خرمیان، قاری بین المللی قرآن کریم آغاز شده است و با برگزاری نماز عید فطر خاتمه خواهد یافت.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.