هشدار دفتر اول‌وزیر عراق نسبت به احتمال حمله تروریستی به تظاهرات مخالفان

۱۵م دیماه ،

دفتر نخست وزیر عراق نسبت به احتمال حمله گروه‌های تروریستی به تظاهرکنندگان عراقی در استان الانبار اخطار داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از روزنامه مصری الیوم، دفتر نوری المالکی، نخست وزیر عراق با صدور بیانیه‌ای نسبت به وجود طرح‌هایی از سوی گروه‌های تروریستی برای هدف قرار دادن تظاهرکنندگان در استان سنی نشین الانبار هشدا داد.

در این بیانیه که صبح امروز (جمعه) صادر شد آمده است: دستگاه‌های امنیتی مطلع شده‌اند که گروه‌های تروریستی مسلح طرح‌هایی را برای ورود به مناطقی که تظاهرکنندگان در الفلوجه و الانبار در آنها تجمع می‌کنند در دست اجرا دارند تا بدین وسیله اقدامات تروریستی مسلحانه‌ای را علیه تظاهرکنندگان انجام دهند.

در بیانیه مذکور خاطرنشان شده است که هدف از این اقدامات تروریستی ایجاد ناآرامی و سوء استفاده از اوضاع موجود در عراق است.

در بیانیه دفتر نخست وزیر عراق از تظاهرکنندگان خواسته شده تا هنگام تجمع در میادین و محل‌های برگزاری تظاهرات مراقب حملات گروه‌های تروریستی باشند.

دفتر اول وزیری عراق همچنین اعلام کرد: نیروهای مسلح، ارتش و پلیس همه اقدامات لازم برای تامین امنیت جانی تظاهرکنندگان در برابر نقشه‌های القاعده و حزب بعث را اتخاذ خواهند کرد.

در همین حال، مجلس اعلی اسلامی عراق با صدور بیانیه‌ای تاکید کرد: المالکی باید برای ایجاد وحدت میان رهبران سیاسی جهت حل و فصل بحران سیاسی موجود و نیز حل مشکلات داخلی به شیوه‌ای حکیمانه و سیاسی تلاش کند.

در بیانیه مجلس اعلی اسلامی عراق که پس از دیدار مقتدی صدر، رهبر جریان صدر عراق با رهبران این مجلس صادر شد آمده است: مقتدی صدر در این دیدار بر لزوم حل و فصل مشکلات داخلی کشور توسط نوری المالکی و به شیوه‌ای متمدنانه و با زبان سیاسی تاکید کرد.

مجلس اعلی اسلامی عراق تاکید کرد: المالکی باید برای ایجاد وحدت میان رهبران سیاسی جهت حل و فصل بحران موجود و نیز حل مشکلات داخلی به شیوه‌ای حکیمانه و سیاسی تلاش کند.

طی ۱۰ روز قبل در استان‌های سنی نشین عراق جمعی از مردم این استان‌ها در اعتراض به بازداشت محافظان رافع العیساوی ، وزیر دارایی عراق به طور مکرر تجمعات اعتراض آمیزی برگزار کرده‌اند.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.