هشدار ‘دکلرک’ درباره برخی سیاست های تندروانه در ‘کنگره ملی افریقا’

به گزارش روز پنجشنبه روزنامه ‘میل گاردین’؛ دکلرک در سخنانی در ژوهانسبورگ گفت که کلام و لحن سخنان اعضای حزب حاکم کنگره ملی افریقا نسبت به سفیدپوستان افریقای جنوبی بیش از پیش در حال خصمانه شدن است.

وی از دوران ریاست جمهوری ‘نلسون ماندلا’ و ‘تابو امباکی’ به عنوان عصرهمزیستی در افریقای جنوبی یاد کرد و گفت که این دوران در حال سپری شدن است.

دکلرک با اشاره به اظهارات برخی از اعضای کنگره ملی افریقا اضافه کرد: در حال حاضر مردم سفید پوست افریقای جنوبی به ناحق بدلیل وجود بحران های سه گانه بیکاری، نابرابری و فقر در این کشور مقصر شناخته می شوند.

وی افزود: کنگره ملی افریقا در واقع از مساله نژادی برای پوشاندن شکست هایش در زمینه مدیریت و سیاست های دولتی استفاده می کند.

دکلرک ضمن اشاره به برخی از مصوبات و نیز سخنان مطرح شده در کنفرانس اخیر کنگره ملی افریقا ؛ از همه مردم افریقای جنوبی خواست که فعالیت سیاسی بیشتری علیه جریان جاری در حزب حاکم این کشور ، داشته باشند.

وی گفت: طرح های مطرح شده در کنفرانس یاد شده درخصوص ملی کردن معادن و نیز اصلاح در سیستم مالکیت زمین در افریقای جنوبی ( تحت عنوان انقلاب دمکراتیک ملی ) در واقع حرکت به طرف تشکیل یک دولت کمونیستی است.

دکلرک با خطرناک خواندن این جریان گفت: تجربه دولت های کمونیستی در دنیا شکست خورده است.

دکلرک به عنوان هفدهمین و آخرین رییس جمهور رژیم آپارتاید ؛ از سال ۱۹۸۹ میلادی تا سال ۱۹۹۴ میلادی رییس جمهوری افریقای جنوبی بود.

بعد از بین رفتن رژیم آپارتاید نیز از سال ۱۹۹۴میلادی تا ۱۹۹۶میلادی به عنوان معاون نلسون ماندلا رییس جمهوری پیشین افریقای جنوبی خدمت کرد.

خاورم**۱۵۵۲**۱۳۶۹

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۴۸۳۲۵


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.