هشدار دولت آفریقای جنوبی نسبت به ادامه ناآرامی در بخش معدن این کشور

به گزارش ایرنا، ˈجف رادبهˈ وزیر دادگستری آفریقای جنوبی به خبرنگاران گفت: در جریان جلسه وزیران مسوول در زمینه امنیتی تاکید شد که دیگر خشونت، گردهمایی غیرقانونی و حمل سلاح های خطرناک از سوی افراد شاغل در بخش معدن این کشور قابل تحمل نخواهد بود.

وی گفت: ارعاب و اقدامات خشونت آمیز به روشنی تلاش های دولت را برای غلبه بر مشکلات اقتصادی و امنیتی تحت شعاع قرار خواهد داد.

وزیر دادگستری آفریقای جنوبی اضافه کرد: دولت بدین منظور اقداماتی برای تحت کنترل در آوردن شرایط به اجرا خواهد گذاشت.

وی گفت: این اقدامات شامل برخورد با تجمعات غیرقانونی، حمل سلاح های خطرناک و نیز تهدید به اعمال خشونت آمیز علیه هر فرد خواهد بود .

وزیر دادگستری آفریقای جنوبی هشدار داد که مجریان قانون بدون تردید با کسانی که اقدام به نقض قانون کنند؛ برخورد خواهند کرد .

درهمین حال معاون رییس جمهوری آفریقای جنوبی روز جمعه در گفت وگو با خبرنگاران با تشریح وضعیت بخش معدن این کشور گفت نیاز است هرچه سریعتر مسایل موجود در این بخش را حل کرد .

وی گفت : این مهم است که خشونت و اعتصابات غیرقانونی در کشور که بخش زیادی از اقتصاد آن برمبنای بخش معدن است، خاتمه یابد .

معادن بزرگ پلاتینیوم و طلای آفریقای جنوبی طی یک ماه گذشته شاهد اعتصابات گسترده معدنچیان و نیز درگیری با نیروهای پلیس بوده است.

این اعتصابات و تنش ها سبب فشار زیادی به بخش معدن و نیز اقتصاد آفریقای جنوبی شده است.

نمایندگان معدنچیان اعتصابی معدن ˈماریکانا ˈ هنوز در حال مذاکره با شرکتˈ لونمین ˈ سومین تولید کننده پلاتینیوم جهان، درخصوص افزایش حقوق هستند.

این کارگران خواستار افزایش حقوق شان به ۱۲هزار و ۵۰۰ رند در ماه هستند .

هر دلار در حال حاضر معادل ۸ رند و ۳۲ سنت است.

خاورم**۱۵۵۲**۱۳۶۸**

انتهای پیام /*


www.irna.ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.