هشدار دولت عربستان به اپراتورهای موبایل در خصوص ارایه سرویس VoIP

۱۷فروردین۱۳،

 

مقامات قانون‌گذار مخابراتی در کشور عربستان سعودی(CITC) به اوپراتورهای موبایلی خود اخطار دادند که اگر این مراکز بدون امکان بازخوانی پیام‌های ارسال شده مبتنی بر سرویس تلفن اینترنتی(VoIP) یا سرویس OTT این قابلیت‌ها را در اختیار مشترکان خود بگذارند، مجوز آن‌ها باطل می‌‌شود.
 
به گزارش گروه خبرها خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، مرکز CITC در این خصوص گفت: «این مسئله واضح و مبرهن است که بعضی ابزارهای ارتباطی مبتنی بر فضای اینترنت بدون در نظر گرفتن ملزومات و قوانین مخابراتی در اختیار کاربران قرار می‌گیرند».
 
در ادامه بیانیه این مرکز نوشته شده است: «مقامات قانون‌گذاری مخابراتی عربستان به اوپراتورهای موبایلی این کشور اخطار می‌دهند که همکاری بیشتری با مراکز توسعه دهنده این ابزارها داشته باشند تا بتوانند به سرعت به نیازهای موجود در این زمینه پاسخ گویند».
 
لازم به ذکر است که مقامات قانون‌گذار مخابراتی عربستان سعودی در سال ۲۰۱۰ میلادی پرونده مشابهی در مورد گوشی‌های بلک‌بری منتشر کرده بودند و طی آن اظهار داشتند که استفاده از سرویس‌های پیام‌رسان و ارتباطی BlackBerry Messenger در این کشور ممنوع است.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.