هشدار روزنامه جمهوری اسلامی به رئیس جمهور: در جهت عکس تأکیدهای رهبری قرار دارید

۳۱فروردین۱۳،

·         ناراحتی ناشی از ابهام در فهم سبب گرانی‌ها و مشکلات معیشتی و تقویت حس بی‌تفاوتی مسئولان اجرایی نسبت به دغدغه‌های معیشتی جامعه،دو موضوعی می باشند که درحال حاضر بیش از هر زمان دیگری، آزاردهندگی ناشی از تورم و گرانی را افزایش داده است.

·         دولت که ماه‌های پایانی فعالیت خود را سپری می‌کند به نظر می‌رسد بیش از پیش از رسیدگی به معیشت جامعه غافل شده و سرگرم تبلیغات گسترده برای ارائه تصویری مثبت و قابل قبول از عملکرد خود طی چهار ساله قبل است.

·         با توجه به این وضعیت، به نظر می‌رسد دلسوزان نظام، کشور و مردم با درخواست فوری از مقامات مسئول در مجلس، قوه قضائیه و سایر نهادهای قانونی کشور، دولت را نسبت به اتخاذ تدابیری برای متوقف ساختن تصمیمات تورم‌زا، گرانی‌آفرین و پرهزینه برای معیشت عمومی طی چند ماه باقی مانده تا پایان دوره فعالیت دولت دهم، هوشیار کنند و مسئولان دولتی را وادار نمایند تا اقداماتی عاجل برای متوقف ساختن این روند و ایجاد ثبات نسبی در قیمت‌ها و… در پیش بگیرند.

·         رهبری در سخنانشان در اواخر سال قبل و همچنین اولین روز سال جدید، بر دو نکته تأکید کردند. اول آنکه هرگونه ایجاد تنش و برهم زدن آرامش روحی مردم توسط هر کس که باشد حرام است و دوم آنکه مسئولان اجرائی موظفند با گرانی مبارزه‌ای جدی کنند.

·         اینکه برخلاف این تأکیدها اکنون از یکطرف شاهد اوج‌گیری گرانی‌ها هستیم و از طرف دیگر خود رئیس‌جمهور با سخنان خود آرامش جامعه را به خطر انداخته بطوری که بسیاری از دلسوزان اعم از نمایندگان مجلس، شخصیت‌های سیاسی، مسئولان قضائی و صاحبنظران فرهنگی این قبیل اظهارات را از مصادیق تشویش اذهان دانسته و نسبت به آن اخطار می‌دهند، جای این نگرانی وجود دارد که گویا بی‌تفاوتی در برابر رشد فزاینده و بی‌مهار گرانی‌ها و همینطور ایجاد تشویش در اذهان عمومی اقداماتی برنامه ریزی شده در جهت عکس تأکیدهای مورد اشاره رهبری می باشند. به همین دلیل همه باید احساس مسئولیت کنند و این اخطارها را جدی بگیرند و با اقدامات عملی خود، راه را بر حاد شدن اوضاع ببندند و شرایط را برای تحقق تأکیدهای رهبری هموار نمایند. زیرا نه فقط انتخابات بلکه ثبات جامعه در شرایط کنونی به این اقدامات پیشگیرانه نیازمند است.

/۲۹۲۹

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.