هشدار روسیه به آمریکا در مورد امضای قانون مگنیتسکی

۲۱فروردین۱۳،

سخنگوی رئیس جمهور روسیه، امروز (جمعه) اعلام کرد با وجود اینکه روسیه به دنبال کاستن از عوامل محدود کننده در روابط با آمریکاست اما انتشار یافتن لیست روس‌هایی که انتظار می‌رود به اتهام نقض حقوق بشر از ورود به خاک آمریکا منع شده باشند، به شدت این روابط را تیره می‌کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از خبرگزاری رویترز،‌ دیمیتری پسکف،: سخنگوی ولادیمیر پوتین در حالیکه بیان داشت انتشار یافتن هر لیستی بدون شک تاثیر بسیار منفی در روابط دو جانبه آمریکا و روسیه خواهد داشت، افزود: این روابط دو جانبه بسیار چند وجهی می باشند. دو کشور هنوز هم فرصتهایی بسیاری برای رشد و توسعه دارند.

بر اساس قانونی که در آمریکا پس از مرگ “سرگئی مگنیتسکی” به تصویب رسیده، مسکو به اتهام نقض حقوق بشر مجازات می‌شود. براساس همین قانون است که باراک اوباما باید تا فردا لیست روس‌هایی را که ورود آنها به خاک آمریکا ممنوع شده است، امضا کند.

سرگئی مگنتیسکی جاسوس روس بوده که در زندان روسیه در حالی که منتظر محاکمه خود در زمینه کلاهبرداری بود، به طرز مشکوکی درگذشت.

مسکو اخطار داده است که با قانونی مشابه که به امضای پوتین رسیده، به این عمل واکش نشان خواهد داد و تهدید کرده که چنین ممنوعیتی بر دیدار “تام دانیلون”، مشاور امنیت ملی اوباما در روسیه سایه می‌افکند.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.