هشدار رییس اتحادیه اروپا به یونان برای اجرای اصلاحات مالی

رییس اتحادیه اروپا همزمان با سفر بازرسان بین المللی به یونان که دادن مهلت بیشتر به این کشور برای اجرای اصلاحات مالی را تعیین خواهد کرد، به آتن هشدار داد باید وعده‌ها و اصلاحات مالی‌اش را عملی کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، هرمان ون رومپوی در بحبوحه خشم رو به رشد یونانیها از اینکه ناچارند ریاضتهای اقتصادی پی در پی را تحمل کنند در حالیکه این کشور پنجمین سال رکود را سپری می کند، هشدار داد یونان برای دریافت حمایت بیشتر باید اصلاحات مالی وعده داده را به ثمر بنشاند.

خبرگزاری فرانس پرس به نقل از وی گزارش داد: اگر یونان به این اهداف کاملا پایبند باشد و اقداماتش نتیجه بخش باشد، موسسات اروپایی و حتی هر کشوری در این منطقه به یونان کمک خواهند کرد.

اعطای سهم بعدی از وامهای کمکی به یونان به ارزش ۳۱٫۵ میلیارد یورو منوط به ارزیابی مثبت بازرسان گروه تروئیکا – متشکل از صندوق بین المللی پول، اتحادیه اروپا و بانک مرکزی اروپا- خواهد بود.

این بازرسان اقدامات یونان در کاهش کسری بودجه و اجرای اصلاحات ضروری برای کمک به بهبود توان رقابت اقتصادی‌اش را در راستای شرایط توافق شده برای دریافت بسته کمک مالی ۱۳۰ میلیارد یورویی بازبینی می کنند.

در حالیکه گروه تروئیکا از یونان می خواهد تاخیر به وجود آمده در برنامه اصلاحات را جبران کند، این کشور خواستار مهلت بیشتر برای کاهش میلیاردها یورو هزینه شده و استدلال می کند کاهش بیش از حد هزینه‌ها رکود این کشور را شدیدتر خواهد کرد.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.