هشدار رییس کل دادگستری لرستان در مورد پیامدهای سیاست‌زدگی

مراسم تودیع و معارفه رییس دادگستری شهرستان کوهدشت برگزار شد.

به گزارش ایسنا، جعفر بدری ـ رییس کل دادگستری لرستان ـ طی سخنانی در این مراسم به تبیین نقش و جایگاه روحانیت در کوهدشت پرداخت و تصریح کرد: کوهدشت دارالمومنین است و فعالیت‌های خیرخواهانه در این شهرستان به‌خصوص در جهت رفع آسیب‌های اجتماعی و حل و فصل اختلافات از لحاظ قوت فعالیت‌های اجتماعی توسط ریش‌سفیدان و خیرین شهرستان ستودنی است.

وی ادامه داد: کثرت مراجعات مردمی و تشکیل پرونده‌های غیر ضروری مشکلاتی را ایجاد کرده است و با وجود ورود شوراهای حل اختلاف در رفع خصومت‌ها در برخی پرونده‌ها متاسفانه هنوز دستگاه قضایی نتوانسته به نحو مطلوب از افزایش دعاوی و حجم پرونده‌ها جلوگیری کند.

رییس شورای قضایی استان لرستان در ادامه با تقدیر از عملکرد شوراهای حل اختلاف در ایجاد صلح وسازش افزود: طبق آموزه‌های دینی و نص صریح قرآن در اصل صلح، خیر نهفته است و تلاش برای تامین صلح، عمل خیرخواهانه‌ای است که پاداش اخروی دارد.

بدری اعضای شوراهای حل اختلاف را از ورود به مسائل سیاسی برحذر داشت و اظهار کرد: در جوامع سیاست‌زده مسائل اجتماعی از هم تفکیک نمی‌شود و در نتیجه نوعی بی‌اعتمادی شدید بین مردم و مسئولان اجرایی به وجود می‌آید به گونه‌ای که اجرای موفقیت‌آمیز یک طرح و پروژه یا ناکام ماندن آن می‌تواند تفسیرها و برداشت‌های کاملا سیاسی و جهت‌دار به خود بگیرد و گاهی اوقات در استان مشاهده شده که اجرای یک طرح در منطقه‌ای حساسیت و موضع‌گیری منفی مناطق همجوار را در پی داشته است.

وی خاطرنشان کرد: وقتی سایه سیاست برعملکردها مستولی شد و مناسبات و تعامل‌ها بر محور سیاست قرار گرفت، قضاوت‌های عادلانه شوراها نیز ممکن است با رنگ و بوی سیاسی تفسیر شود.

رییس شورای قضایی استان لرستان در ادامه یادآور شد: در قضیه انتخابات فضای سیاسی برخی مناطق استان چنان پرالتهاب می‌شود و داوری‌ها در مورد نتایج انتخابات معطوف به پیش‌فرض‌هایی می‌شود که به وضوح آفت سیاست‌زدگی را مشاهده می‌کنیم و اینجاست که منافع کلان ملی، جایگاه و ارزش لازم را از دست می‌دهد.

بدری ضمن هشدار در مورد پیامدهای سیاست‌زدگی گفت: آنچه در دهه ۸۰ مانع توسعه و عمران استان شده است، آفت سیاست‌زدگی و آثار مخرب آن است.

وی همچنین تصریح کرد: وجود سلاح در دست مردم باعث احساس ناامنی شده است؛ هر چند که تا به حال از سلاح جهت سلب آسایش و امنیت عمومی استفاده نشده است اما خطر بالقوه استفاده از سلاح در اختلافات شخصی و دعاوی طایفه‌ای وجود دارد و می‌طلبد که دستگاه‌های امنیتی و انتظامی در جهت جمع‌آوری سلاح تدابیر فوری اتخاذ کنند.

در پایان این مراسم، عسکرزاده به عنوان رییس دادگستری شهرستان کوهدشت معرفی و از زحمات شاکرمی تقدیر شد.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.