هشدار سازمان بین المللی کار درباره افزایش نرخ بیکاری جهانی

نیویورک/ واحد مرکزی خبر ۹۱/۷/۲۱

سازمان بین المللی کار با هشدار درباره افزایش نرخ بیکاری جهانی از قدرت های اقتصادی جهان خواست اقداماتی فوری را به منظور جلوگیری از وخیم تر شدن اوضاع بیکاری اتخاذ کنند.
به گزارش واحد مرکزی خبر از نیویورک، سازمان ملل اعلام کرد: به شمار بیکاران در سطح جهان هفت میلیون نفر دیگر افزوده می شود و تعداد آنها به زودی بالغ بر دویست و هفت میلیون نفر خواهد شد.
دبیرکل سازمان بین المللی کار روز پنجشنبه در حاشیه دیدار سالانه صندوق بین المللی پول و بانک جهانی در توکیو درباره افزایش شمار بیکاران در سطح جهانی گفت: به وضوح روشن است که چنین وخامت اوضاعی در راه است در نتیجه تدابیر لازم باید به فوریت اتخاذ شوند.
گای ریدر افزود: کشورهای آرژانتین، استرالیا، برزیل، کانادا، چین، آلمان، کره جنوبی، روسیه و آمریکا در نشست گروه بیست که در اوائل سال جاری میلادی در مکزیک برگزار شد، تعهد کردند در صورت وخیم تر شدن اوضاع اقتصادی جهان تدابیری را توام با هماهنگی اجرا کنند.
وی افزود: اقدام هماهنگ قدرت های اقتصادی جهان می تواند و باید از ایجاد وضعی که حکم مرداب سیاسی، اقتصادی و اجتماعی دارد، پیشگیری کنند.
دبیرکل سازمان بین المللی کار گفت: تازه ترین گزارش صندوق بین المللی پول نیز که درباره اوضاع اقتصادی جهان منتشر شد نشان می دهد بسیاری از دولت هایی که روند ریاضت اقتصادی را اجرا می کنند، تاثیرات منفی این قبیل اقدامات را دست کم گرفته اند.
وی افزود: این بدان معناست که تدابیر ریاضت اقتصادی، بیش از آنچه که آن دولت ها فکر می کردند، به اقتصادشان خسارات می زند.
دبیرکل سازمان بین المللی کار گفت: کاهش تدریجی بدهی توام با کاستن از نرخ بهره می تواند تاثیرات قابل توجه را چندین برابر کند و اگر کشورها چنین رویه ای را در پیش گیرند اقتصاد جهانی در مسیر بهبودی و رشد پایدار قرار می گیرد.
وی با تاکید بر ارائه ابتکارات جدید افزود: تمرکزها باید بر چهار ناحیه اصلی معطوف شوند که حمایت از سرمایه گذاری زیربنایی، امکان بیشتر در دستیابی به کمک های بانکی برای شرکتهای کوچک و متوسط، گسترش پوشش حمایت اجتماعی و سرمایه گذاری برای ایجاد فرصتهای شغلی برای جوانان را شامل می شود.
تازه ترین آمار سازمان بین المللی کار بر اساس دورنمای صندوق بین المللی پول از رشد اقتصادی جهانی که در اوائل هفته جاری منتشر شد، پیش بینی کرده است: هفت میلیون نفر در سال ۲۰۲۴ میلادی به شمار کنونی بیکاران افزوده می شوند.
این در حالی است که این نهاد بین المللی پیش از این نرخ بیکاری جهانی در سال آینده میلادی را دویست و چهار میلیون نفر پیش بینی کرده بود.
۲۶۲


IRIBNews RSS PoliticNews

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.