هشدار سازمان هواشناسی درباره بارش باران در ۱۸ استان

سازمان هواشناسی با صدور هشداری از رگبار و رعد و برق همراه با وزش باد شدید و احتمال وقوع تگرگ در ۱۸ استان کشور و بارش برف در ارتفاعات نقاط سردسیر مناطق شمال غرب، البرز مرکزی و زاگرس مرکزی خبر داده است.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از ایسنا، در اطلاعیه سازمان هواشناسی آمده است که امروز (۵ اردیبهشت) در آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، قزوین، البرز، تهران، خراسان شمالی و نیمه شمالی خراسان رضوی رگبار و رعد و برق همراه با وزش باد شدید و احتمال وقوع تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

این شرایط جوی فردا (۶ اردیبهشت) در آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، زنجان، همدان و شمال استان‌های قزوین، البرز و تهران وجود خواهد داشت و بارش‌ها طی روز یکشنبه (۷ اردیبهشت) در شمال آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، غرب مازندران، قزوین، البرز، تهران، همدان، مرکزی، لرستان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، شمال شرق خوزستان، غرب اصفهان و شمال فارس ادامه دارد.

بر این اساس سازمان هواشناسی هشدار داده است که طی دو روز آینده احتمال بالا آمدن آب رودخانه‌ها و آب‌گرفتگی معابر عمومی وجود دارد. از این‌رو از تردد و توقف در کنار رودخانه‌ها و آبراه‌ها خودداری شود.

مدیریت سدها، اقدامات پیشگیرانه برای حفظ محصولات کشاورزی، آمادگی دستگاه‌های اجرایی برای جلوگیری از خسارات احتمالی سیلاب و آب‌گرفتگی معابر از توصیه‌های سازمان هواشناسی است.

این سازمان همچنین در هشداری دیگر از متلاطم شدن دریا و افزایش ارتفاع موج بین ۲ تا ۳ متر در شمال خلیج فارس طی فردا و پس فردا (۶ و ۷ اردیبهشت) خبر داده است.

سازمان هواشناسی توصیه کرده است که از هر گونه تردد قایق‌های سبک و تفریحی طی این دو روز ممانعت شود و فعالیت‌های پشتیبانی صنایع فراساحل با احتیاط صورت گیرد.

محدود کردن حضور افراد در مجاورت خط ساحلی از توصیه‌های دیگر سازمان هواشناسی است.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.