هشدار شدید اللحن وزیر کشور عربستان

وزیر کشور عربستان در سخنانی تهدید‌آمیز در واکنش به اعتراضات اخیر شیعیان این کشور به دنبال دستگیری شیخ نمر اعلام کرد که به هیچ کس اجازه نمی‌دهد امنیت کشور را برهم بزند.
به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، احمد بن عبدالعزیز، وزیر کشور عربستان در دیدار با غالب الزعبی، همتای اردنی خود اظهار کرد: ساکنان القطیف نخستین کسانی بودند که وقایع العوامیه در شرق کشور را به شدت محکوم کردند و از دولت خواستند با کسانی که به مخالفت با نظام برخواسته‌اند به شدت برخورد کند.
وزیر کشور عربستان تصریح کرد: کسانی که این اقدامات را انجام می‌دهند تنها نمایندگان خود هستند و عجیب نیست که گروهی برخلاف خواسته همگان ثبات و امنیت را برهم بزنند.
وی در ادامه افزود: باید از امنیت کشور محافظت کرد و همگان باید در امنیت و آرامش به سر برند و ما به هیچ عنوان نمی‌پذیریم که امنیت کشور خدشه دار شود.
احمد بن عبدالعزیز اعلام داشت: باید مانع اقدامات مجرمان شد چرا که پیامدهای اقدامات آن‌ها به همگان آسیب خواهد رساند. ما همواره امیدواریم که خطاکاران به راه درست بازگردند.
پیش از این نهادهای عربستانی اعلام کرده بودند که نیروهای امنیتی شیخ نمر باقر النمر، خطیب مسجد العوامیه که جزو مخالفان نظام حاکم به شمار می‌آید را با شلیک گلوله به سمت وی دستگیر کرده‌اند.
به دنبال دستگیری تظاهرات گسترده‌ای در بحرین و عربستان به ویژه در مناطق شیعه نشین صورت گرفت و در جریان آن چندین تن کشته و زخمی شدند
۵۱۵۱

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.