هشدار شرکت ملی گاز برای صرفه‌جویی

۰۹م آذر ،

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مدیر عامل شرکت ملی گاز ایران خواستار توجه جدی به صرفه جویی در مصرف این حامل انرژی شد.

جواد اوجی، مدیر عامل شرکت ملی گاز ایران با بیان این که روز چهارشنبه، بالاترین مصرف گاز در سال جاری ثبت شده است گفت:‌ متاسفانه در بخش خانگی بخش زیادی از گاز، اسراف می‌شود و شدت مصرف انرژی در کشور بالاست.

وی افزود: روز سه‌شنبه – هشتم آذر- ۴۸۰ میلیون مترمکعب مصرف گاز در بخش‌های خانگی، تجاری، صنایع و نیروگاهها مصرف شده است و حداقل ۳۴۰ میلیون متر مکعب مربوط به بخش خانگی و تجاری بوده است.

اوجی تصریح کرد: دمای مناسب ۱۸ تا ۲۱ درجه است و با رصد کردن مشترکین به ویژه مشترکین پرمصرف طبق دستورالعملی که از دولت گرفته‌ایم می‌توانیم تا ۴۸ ساعت گاز هر مشترک پرمصرف را که به اخطارهای شرکت گاز بی توجهی کند، قطع کنیم و در این باره اولویت اخطار ما مشترکان دولتی می باشند.

وی با اشاره به این‌که سرانه مصرف انرژی در کشور ۱۸ برابر میانگین مصرف در ژاپن، ده برابر کشورهای اروپایی و هشت برابر میانگین کشور آمریکاست، از شهروندان خواست با توجه به آغاز فصل سرما و افزایش مصرف گاز برای تامین گرمایش منازل مسکونی، با استفاده بهینه از این نعمت خدادادی کمک کنند همه مردم از این نعمت بهره مند شوند و افت فشار یا قطعی گاز نداشته باشیم.

مدیر عامل شرکت ملی گاز ایران تصریح کرد: سازمان‌های دولتی هم براساس بخشنامه دولت موظفند در روزهای تعطیل حتما سیستم‌های گرمایش خود را خاموش کنند و عوامل شرکت‌های گاز استانی از ساختمان‌های سازمانها و ارگانهای دولتی بازرسی می‌کنند.
اوجی اظهار کرد: مسئولان ساختمان‌های دولتی یک ساعت قبل از آغاز کار اداری می‌توانند سیستم‌های گرمایشی را روشن کنند و حداقل یک ساعت قبل از پایان ساعت اداری هم باید این سیستم‌ها را خاموش کنند.


خبرگزاری انتخاب |
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.