هشدار صریح زیباری به همسایگان سوریه

وزیر امور خارجه عراق تاکید کرد که این کشور اجازه نمی‌دهد در کنفرانس‌های بین‌المللی در خصوص سوریه به حاشیه رانده شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، هوشیار زیباری، وزیر امور خارجه عراق در گفتگو با شبکه روسیه الیوم اظهار کرد: کشورهای صاحب نفوذ در بحران سوریه باید در هر کنفرانس و نشست بین‌المللی در خصوص سوریه مشارکت داشته باشند.
وی اشاره کرد: برخی از کشورهای همسایه سوریه موضع‌های از قبل تعیین شده در قبال حوادث این کشور که هنوز اتفاق نیفتاده است اتخاذ می‌کنند.
زیباری تاکید کرد: هدف کنفرانس بین‌المللی که روسیه خواهان برگزاری آن بوده است فشار بر طرف‌های درگیر در سوریه برای اجرای طرح کوفی عنان، فرستاده مشترک سازمان ملل و اتحادیه عرب به سوریه است.
وی بیان کرد: دولت عراق به سوریه به عنوان یک دولت همسایه اهمیت می‌دهد و از واکنش‌ها و پیامدهای بحران سوریه بر عراق بیمناک است.
زیباری تاکید کرد: باید عراق یکی از کشورهای همسایه سوریه که در جریان وقایع این کشور قرار دارد به شمار آید. ما اجازه نمی‌دهیم که عراق در این قبیل نشست‌های بین‌المللی در حاشیه قرار گیرد.
زیباری هم‌چنین در پاسخ به این سوال که چه کسی در انفجارهای خونین عراق دست دارد، پاسخ داد: بی‌شک القاعده در این عملیات تروریستی دست دارد و القاعده و سازمان‌های تروریستی و مسلح کنترل اوضاع در این کشور را از دست داده است. تسلط نیروهای امنیتی عراق بر شرایط موجود در این کشور روز به روز بیشتر می‌شود.
۵۱۵۱

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.