هشدار ظریف نسبت به بروز جنگ داخلی در مصر

در تماس تلفنی وزیر خارجه آلمان؛

ایران > سیاست‌خارجی– ممتازنیوز:
وزیر امور خارجه کشورمان ضمن ابراز نگرانی دربارهٔ تحولات اخیر در مصر خواستار خویشتن داری طرف های درگیر شد و نسبت به بروز جنگ داخلی در این کشور اخطار داد.

به گزارش ایرنا به نقل از اداره کل دیپلماسی رسانه ای وزارت امور خارجه، «گیدو وستروله» روز جمعه در تماسی تلفنی با محمدجواد ظریف، انتصاب وی را به سمت وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران تبریک گفت و برای وی آرزوی موفقیت کرد.

در این گفت و گوی تلفنی دو طرف خواستار استمرار گفت و گوها شده و در مورد ارتباطات بیشتر در آینده توافق کردند و وزیر خارجه آلمان از همتای ایرانی خود برای سفر به آلمان دعوت کرد.

همچنین هر دو وزیر در خصوص تحولات بین المللی تبادل نظر کرده و محمدجواد ظریف به ویژه در خصوص تحولات اخیر مصر اظهار نگرانی کرد.

«آندریاس پشکه» سخنگوی وزارت امور خارجه آلمان در خصوص این گفت و گوی تلفنی گفت: وستروله روز جمعه کسب رای اعتماد از مجلس و انتخاب به عنوان وزیر امور خارجه را به همتای ایرانی خود تبریک گفته است.

به گفته سخنگوی وزارت امور خارجه آلمان، وستروله در تماس تلفنی با ظریف، برای انجام دیدار و گفت و گو با وی در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل متحد ابراز امیدواری کرده است.

پشکه خاطرنشان کرد: برلین امیدوار است با تشکیل دولت تازه ایران، مذاکراتی سازنده و محتوایی با هدف حل مساله هسته ای در دستور کار قرار گیرد.


RSS
منبع:همشهری
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. reza-srm:

    بخندیدزیرا محمد جواد ظریف خیلی خیلی خیلی ظریف باسیاست خارجی اش ، درایران جنگ داخلی نابرابری درست می کند درحالی که دارد نصیحت می کند

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.