هشدار فتا در مورد دانلود فایل‌های مبتذل

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

رییس پلیس فتای غرب استان تهران در مورد ورود به پایگاه اینترنتی‌های دارای محتوای مبتذل و مستهجن و احتمال سرقت اطلاعات توسط این پایگاه اینترنتی‌ها اخطار داد

خبراقتصادی:سرهنگ باقریان در این باره گفت: بعضی اشخاص خواسته یا ناخواسته وارد پایگاه اینترنتی‌هایی می‌شوند که دارای محتوای نامناسب بوده و متأسفانه گاهاً اقدام به دانلود کردن بعضی فایل‌های به اشتراک گذاشته شده توسط این پایگاه اینترنتی‌ها می‌کنند، غافل از اینکه در اکثر موارد، فایل‌هایی که روی این پایگاه اینترنتی‌ها قرار دارد آلوده به انواع بدافزارهای است که با ورود به این پایگاه اینترنتی‌ها یا دانلود کردن از آنها وارد سیستم شده و اقدام به سرقت اطلاعات اشخاص می‌کنند.

 وی گفت: اخیراً در مواردی ملاحظه شده است که اشخاص با مراجعه به پلیس فتا اعلام می‌کنند که مبالغی به صورت اینترنتی از حساب بانکی آنها به سرقت رفته که با بررسی کارشناسان فتا مشخص شد که این اشخاص وارد بعضی از پایگاه اینترنتی‌های نامناسب شده و با دانلودکردن فایل از این پایگاه اینترنتی‌ها سیستم خود را آلوده به بدافزارهایی از قبیل بدافزارهای keylogger کرده‌اند.

 رییس پلیس فتای غرب استان تهران تصریح‌کرد: اشخاص بزهکار طراحی کننده چنین پایگاه اینترنتی‌هایی از این طریق و توسط این بدافزارها اطلاعات حساب بانکی این اشخاص را به سرقت برده و حساب بانکی وی را خالی می‌کنند.

 باقریان از تمامی شهروندان و کاربران فضای مجازی خواست تا مراقبت لازم را در این زمینه داشته و به هیچ عنوان وارد چنین پایگاه اینترنتی‌هایی نشده یا فایلی را از آنها دانلود نکنند. /ایسنا


khabareghtesadi.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.