هشدار معاون استاندار تهران: کارخانجات تولیدکننده «شیر» متخلف معرفی می‌شوند

۳۰ آبان ،

17005-1.jpg

معاون برنامه‌ریزی استاندار تهران با بیان اینکه به سبب کاهش کیفیت شیر و محصولات لبنی از امروز بازرسی از کارخانجات شیر در تهران آغاز و تشدید می‌شود، گفت: در صورتی که به طور مستند تخلف کارخانجات شیر و عاملان آن محرز شود، اسامی را از طریق رسانه‌ها اعلام می‌کنیم.

نعمت الله ترکی در گفت‌وگو با خبرنگار «اجتماعی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره کاهش کیفیت شیر و محصولات لبنی و عدم تطابق محتوی مواد لبنی با مندرجات روی بسته محصول افزود: تاکنون ستاد تنظیم بازار هیچ نوع قیمت دستوری به کارخانجات اعلام نکرده است و همه قیمت‌ها با توافق بین اتحادیه دامداران شیر و کارخانجات تعیین شده است.

وی کاهش کیفیت مواد لبنی به ویژه شیر و پنیر را نه تنها نتیجه افزایش قیمت‌ها عنوان نکرد بلکه گفت: در آخرین جلسه‌ای که برای تعیین قیمت شیر در نظر گرفته شد، مقرر شد با نهاده‌ای که دولت در اختیار اتحادیه دامداران قرار می‌دهد، قیمت هر کیلو شیر خام بین ۷۷۰ تا ۹۳۰ تومان تعیین شود که پس از آنالیز قیمت‌ها به صورت توافقی جدول نرخ مواد لبنی اعلام شد.

معاون برنامه‌ریزی استاندار تهران تصریح کرد: در حال حاضر دولت هیچگونه مشکلی برای تهیه نهاده برای اتحادیه د امداران ندارد، لذا کارخانجات تولید کننده مواد لبنی نیز هیچ بهانه‌ای برای کاهش کیفیت و افزایش قیمت شیر ندارند.

وی تاکید کرد: تا کنون هر قیمتی برای شیر و مواد لبنی عنوان شده کاملا توافقی بوده و هر آنچه که راجع به قیمت دستوری شیر و مواد لبنی عنوان می‌شود، صحت ندارد.

ترکی به ایسنا گفت: پس از آنکه اسامی ۱۶ قلم مواد پرمصرف لبنی برای کارخانجات شیر به صورت توافقی تعیین قیمت شد، اتحادیه کارخانجات شیر و مواد لبنی اعلام کرد به سبب تنوع محصول حدود ۵۲ قلم باید آنالیز قیمت شود که مقرر شد خود اتحادیه، قیمت، وزن و کیفیت را پس از آنالیز مشخص و اعلام کند که قیمت آن به صورت توافقی در ستاد تنظیم بازار کشور نهایی شد.

وی عنوان کرد: در این جلسه مقرر شد، تمامی کارخانجات تولیدی شیر با هفت درصد افزایش قیمت نسبت به سال ۹۰ محصولات خود را با همان کیفیت و وزن تولید کنند، اما اینکه در حال حاضر بعضی از کارخانجات به صورت خودسرانه اقدام به کاهش کیفیت محصولات تولیدی به بهانه قیمت آن کرده‌اند، کاملا تخلف است و به شدت با آنها برخورد می‌شود.

معاون برنامه‌ریزی استاندار تهران تاکید کرد: از امروز بازرسان ویژه به صورت میدانی از این کارخانجات بازرسی کرده و چنانچه مواردی از تخلف کارخانجات و یا مدیران آن محرز شود، تنها به جریمه اکتفا نمی‌کنیم، بلکه به طور واضح اسامی آنها را از طریق رسانه‌ها اعلام خواهیم کرد.

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر بنا بر گزارش تفسیریات موسسه استاندارد،‌ کیفیت شیر و بعضی از اقلام مواد لبنی کاهش یافته و این عمل سبب نارضایتی شهروندان شده است، عنوان کرد: نه تنها افزایش خودسرانه قیمت تخلف آشکار محسوب می‌شود، بلکه کم فروشی و کاهش کیفیت محصولات تولیدی نیز تخلف آشکار و بزرگی است که دولت به شدت با آن برخورد خواهد کرد.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.