هشدار مقام اطلاعاتی سابق آمریکا نسبت به دستیابی تروریست‌ها به پهپاد

۳۰م دیماه ،

یکی از روسای اطلاعاتی سابق آمریکا گفت: با گسترش تکنولوژی مسلح‌سازی پهپادها در جهان، تروریست‌ها می‌توانند از این هواپیماهای بدون سرنشین استفاده کنند تا به رئیس‌جمهور و دیگر رهبران آمریکا حمله کرده و آنها را بکشند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی هافینگتون پست، دریادار دنیس بلر، که به عنوان اولین مدیر سازمان اطلاعات ملی آمریکا در دولت اول اوباما خدمت کرده است، خطاب به خبرنگاران عنوان داشت: گسترش پهپادهای مسلح که نتیجه احتمالی اتکای آمریکا بر پهپادها به منظور کشتن تروریست‌ها است ممکن است نتیجه معکوس دهد.

وی اظهار داشت: من می‌ترسم اگر القاعده بتواند یک پهپاد توسعه دهد اولین تصمیم آن این خواهد بود که از آن برای کشتن رئیس‌جمهور و افسران و مقامات بلندپایه ما استفاده کند.

بلر در کنفرانسی خبری با خبرنگاران گفت: هواپیمای بدون سرنشین نیاز به اطلاعات چندانی ندارد و ممکن است کاری که با یک اسلحه بسیار قدرتمند و راندن خودروی مملو از مواد منفجره و همین طور راه‌های دیگر قابل انجام نیست، با یک پهپاد شدنی باشد.

بلر متذکر شد توسعه پهپادهای مسلح توسط آمریکا و استفاده فزاینده این کشور از آنها منجر به این نشده که جعبه پاندورای بزرگ گشوده شده و ما آرزو کنیم ای کاش هرگز پهپاد را اختراع نمی‌کردیم.

اما از طرف دیگر وی خاطرنشان ساخت: اگر پهپادها به دست گروه‌های تروریست بیافتد آمریکا را مجبور خواهد کرد تا تدابیر دفاعی سختی در پیش بگیرد. با وجود این آمریکا هم‌اکنون نظارت گسترده‌ای بر حریم هوایی خود داشته و سلاح‌های پیچیده‌ای علیه طیف گوناگونی از تهدیدهای هوایی طراحی کرده است.

بلر اظهار داشت: دولت اوباما تنها تا حدی به بررسی پیامدهای کمپین توسعه یافته هواپیماهای بدون سرنشین خود از جمله گسترش اجتناب‌ناپذیر تکنولوژی پهپادها در کشورها و سازمان‌های دیگر پرداخته است.

کارشناسان معتقدند مدت زمان بسیاری باقی نمانده است تا آسمان اغلب کشورها در سیطره پهپادها در بیاید.

به گفته دنیس بلر، دولت آمریکا باید جزئیات اینکه چطور و به چه سبب تصمیم می‌گیرد تا بعضی تروریست‌ها هدف پهپادها واقع شوند، علنی سازد.

وی خاطرنشان ساخت: آمریکا، دموکراسی است. می‌خواهیم مردم ما بدانند چطور ما از نیروی نظامی استفاده می‌کنیم و اینکه آن را در راه‌هایی که آمریکا به آنها مفتخر است، استفاده می‌کنیم.

وی تاکید کرد: دربارهٔ این شکل از قتل بسیار کم بحث شده است. اگر یک گروه تروریستی به تکنولوژی پهپاد دست پیدا کند به هر طریقی که بتواند از آن علیه ما استفاده خواهد کرد.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.