هشدار مقام فرانسه درباره اقدام اتحادیه اروپا علیه سودان وسودان‌جنوبی

به گزارش خبرگزاری فرانسه از بروکسل، ‘هنری د ریونکورت’ وزیر همکاری های فرانسه در حاشیه نشست وزرای امور خارجه اتحادیه اروپا در لوکزامبورگ گفت: اگر اوضاع میان سودان و سودان جنوبی به طور مطلوبی ادامه پیدا نکند و تنش ها میان دو کشور پایان نیابد، اتحادیه اروپا ممکن است علیه آنهایی که به شرایط برای حل این بحران احترام نمی‌ گذارند، تحریم هایی را اعمال کند.

اتحادیه اروپا از سودان و سودان جنوبی خواست تا به درگیری های مسلحانه خود پایان دهند و به میز مذاکرات بازگردند. این اتحادیه در بیانیه خود از تصمیم سودان جنوبی برای خروج نیروهایش از منطقه هجلیج استقبال کرد و به دولت جوبا هشدار داد که متوسل به حملات بیشتر نشود.

در بیانیه اتحادیه اروپا در مورد تنش میان سودان و سودان جنوبی آمده است: استفاده از اهرم زور و خشونت هیچ اختلافی را میان این دو کشور حل ‌و ‌فصل نخواهد کرد.

وزیر همکاری های فرانسه در ادامه خاطر نشان کرد که سودان و سودان جنوبی باید همزیستی در کنار یکدیگر را بیاموزند.

عمرالبشیر رئیس‌جمهوری سودان نیز روز دوشنبه اعلام کرد که کشورش مذاکرات بیشتری با سودان جنوبی انجام نخواهد داد. عمرالبشیر گفت: هیچ مذاکراتی با سودان جنوبی انجام نخواهد شد.

وی این اظهارات را خطاب به سربازان ارتش سودان در منطقه هجلیج که پیشتر برای ۱۰ روز توسط نیروهای سودان جنوبی اشغال شده بود، اعلام کرد.

چند روز پیش عمر البشیر و عبدالرحیم محمد حسین وزیر دفاع سودان اعلام کردند که نیروهای ارتش سودان سربازان سودان جنوبی را مجبور کردند که از منطقه هجلیج خارج شوند.

مترجمام**۹۲۳۴** ۱۵۰۶

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۰۹۳۸۷۸


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.