هشدار مقام های اروپایی در مورد از کنترل خارج شدن شیوع HIV در یونان

۱۰م آذر ،
ممتاز نیوز: شیوع زیرپوستی HIV در کشور یونان که با بحران اقتصادی روبروست در صورتیکه با اقدام عاجلی روبرو نشود می تواند از کنترل خارج شود.

به گزارش ممتاز نیوز به نقل از فارس، مرکز پیشگیری و کنترل بیماری های اروپا اعلام کرده که آلودگی به ویروس اچ آی وی در میان معتادان و گروههای پرخطر دیگر به شدت در حال افزایش است و ناکامی در اقدام برای کنترل آن می تواند هزینه های بیشتری را در آینده بر این کشور تحمیل کند.

مارک اسپرنگر رئیس این مرکز اروپایی این هفته  با مقام های بهداشتی یونان دیدار می کند تا در مورد برنامه های ارائه سرنگ و سوزن رایگان و برنامه های آزمایش و درمان در این کشور صحبت کند.

وی به رویترز گفت که برای مهار و در نهایت کنترل این شیوع نیاز به اقدام سریع و فوری است.

از سال ۲۰۰۹ بحران اقتصادی در یونان سبب کاهش ۲۰ درصدی بازده اقتصادی و ثبت رکوردی تازه در بیکاری شده است.

سیستم بهداشتی یونان نیز متاثر از این اوضاع با فشار بسیاری روبروست که درمان را برای اشخاص فقیر، بیکار یا بیخانمان سخت کرده است.

میزان ابتلا به HIV در یونان ۷٫۴ نفر در هر ۱۰۰ هزار نفر است در حالیکه این میزان در بریتانیا ۱۰ نفر در هر ۱۰۰ هزار نفر و در استونی ۲۷٫۳ نفر در هر ۱۰۰ هزار نفر است اما این میزان از سال ۲۰۱۱ در میان گروه های پرخطر مانند معتادان به شدت افزایش یافته است.

بین سال های ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۰ میزان ابتلا به HIV درمیان معتادان تزریقی بین ۱۰ تا ۱۵ نفر در سال بوده اما در سال ۲۰۱۱ این میزان به ۲۵۶ تن رسیده است. بین ژانویه تا آگوست ۲۰۱۲ هم ۳۱۴ مورد تازه گزارش شده که اکثر آنها در آتن پایتخت یونان بوده است.

میزان سایر مشکلات بهداشتی مانند افسردگی و خودکشی هم در یونان افزایش یافته و همچنین این کشور با شیوع دوباره بیماری ویروس نیل غربی و مالاریا روبروست.

منبع: ممتاز نیوز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.